Co potřeboval, to dostal. Z Tarantina nikdy nebude klasický mainstreamový hitmaker, ale i tak musí mít jeho fandové radost, že ústup ze slávy byl rezolutně zastaven – i po komerční stránce! Hanebné pancharty chválí recenzenti, fandové tradičně vystřelili film do TOP 250 na IMDb (uvidíme jestli neodpadne podobně jako Auto zabiják) a protentokrát se zadařilo i v pokladnách.

Otvírák za 37 milionů je v rámci Tarantinových projektů rekordní a zahlazuje pochybnosti po neúspěšném grindhouseovském experimentu. V případě dřívějších tarantinovek by takový start jistě znamenal tržby přes sto milionů dolarů, u Panchartů to bude ošemetnější, čistě proto, že se válečná konverzačka z druhé světové zdá být vůči diváckým masám od pohledu přívětivější než jiné projekty (pamatujete na akční trailery s fešákem Pittem?) a Quentin má navíc takové jméno, že fandové logicky museli vzít kina útokem hned a okamžitě. Tudíž masy naběhly do kin už o prvním víkendu a propady v dalších týdnech asi nebudou úplně nízké. Asi. Uvidíme…

Každopádně Tarantino se může cítit jako vítěz. Může si spokojeně pomlaskávat. I když Pancharti stáli sedmdesát milionů (po projekci bych tipoval rozpočet sotva poloviční) a do závratně pozitivních čísel se film nevyšplhá, v případě Tarantinových filmů je podstatné to, že publikum si lebedí a že v účetních knihách je klid. To se povedlo. Teď může tenhle chlapík chystat další projekty, pár nápadů má jistě v záloze.

Sto milionů je jistých u dvojky dnešního žebříčku. Originální sci-fi District 9 vyprávějící o tom, jak se může zvrtnout vystěhovávání mimozemšťanů ze slumu v Johannesburgu, se stalo miláčkem diváků (pozice v TOP 40 na IMDB je sice přehnaná a dočasná, přesto o lecčems vypovídá) a jako taková si drží slušná čísla i týden po vynikajícím prvním víkendu. Přes všední dny se District 9 dostal přes padesát milionů, po pátku, sobotě a neděli už hlásí třiasedmdesátimilionové tržby. Připomínám, že náklady nepřesáhly třicet milionů dolarů. Zbytek si spočítáte sami. Neill Blomkamp má na kontě parádní hitovku a může si chystat sequel nebo hledat novou látku. Na další počin budou jistě zvědavy statisíce diváků. Musí to být hezký pocit.

Na třetím místě se stále drží G. I. Joe. Fandím mu, a proto s radostí hlásím dalších 12,5 milionů za víkend, celkově 120 mega jen z Ameriky a blížící se čtvrtmiliardové tržby z celého světa. Chce to dvojku.

Čtvrtý a pátý plac obsadily dvě komerčně zajištěné romanťárny, které do distribuce vkročily v minulých týdnech – Žena cestovatele časem (10 M) momentálně stojí o fous výš než kulinářská komedie Julie a Julia (tentokrát 9 M, celkově uspokojivých 59 mega).

Pak… pak už čekají Prckové. Diváci je zařízli a chytře chodili na jiné filmy. Pouhých šest milionů o prvním víkendu bych interpretoval jako spěšnou zprávu pro režiséra Roberta Rodrigueze, v níž se píše, ať si ty obludné pitominy pro nejmenší vetkne za klobouk a radši prospívá světu s Predátory, akčními béčky a bezuzdnými brakovými orgiemi. Protivných dětí už bylo dost! V Tarantinovi má mimochodem názorný příklad, jak se lidem zalíbit. I posledně do toho šli zaráz, v rámci projektu Grindhouse dokonce Rodriguez svého kamaráda Tarantina překonal. Tentokrát jasně vítězí Quentin.

Za sedmá morčata z G-Force, osmého Harryho Pottera 6 a romantiku Chceš mě, chci tě se vešla ještě jedna novinka, drama pro osmnáctileté slečny Post Grad se třemi miliony. Existenciálně-milostné patálie holčiny Alexis Bledel zjevně moc netáhnou.

Kompletní žebříček zde.

Za týden můžou Amíci znovu Zažít Woodstock a užít si nesmyslnou konfrontaci dvou hororových sequelů. Nezvratný osud 4 bude, hádám, o fous silnější než Halloween 2.