Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Monstra se vetřela na vrchol


ikona
imf
tržby
 

Animáky táhnou, třetí rozměr táhne a Dreamworks opět slíznuli smetanu. Polojarní-pololetní termín, který s úspěchem proháněl např. Horton nebo předchozí Doby ledové, se zkrátka osvědčil a necelých šedesát milionů (58,2) je toho důkazem. Přeskok magické padesátimilionové hranice byl zajištěn masivní reklamní kampaní a také rostoucím počtem 3D kin (už bezpečně přes tisíc) ve kterých se přeci jen za vstupné platí trochu víc. Dreamworks neponechali nic náhodě, Monstra vs. vetřelci byli i prvním animákem, který měl první 3D televizní spot (o Super Bowlu), takže publicity bylo dost a dost. Přičtěte k tomu figurky v Happy Mealu a podobné merchandisingy a není divu, že děti vzaly kina útokem. Uvidíme, jak to bude u nás, přeci jenom více než dvě stovky za 3D zážitek, to by mohla být pro některé rodiče poslední kapka (animák ovšem běží i ve 2D verzi).

Dalším žánrem, který zatím z 3D profitoval, jsou horory. Hyperlevný PG-13 bubuflák Haunting in Connecticut ovšem dokazuje, že nepotřebujete magické brýle, abyste vydělali 23 milionů za první víkend a v podstatě tak zaplatili veškeré náklady. Podivný název, neznámé obsazení a maximální úspěch. Lionsgate si opět mohou gratulovat, vedle Saw každoročně dokazují, že na horory mají čich. Nebo je to prostě tím, že americký divák skočí na všechno, co je barevné, vraždí se a je to na pokračování. Stejně jako ostatní žánrové sourozence čeká Haunting příští týden strmý pád. Ale to už bude jedno, peníze jsou v kase a další film podle stejného mustru je na cestě. Jak nekonečné. Z jistého úhlu pohledu je úspěch Hauntingu mnohem větší než v případě animáku od Dreamworks. Ten totiž ještě musí ukázat sílu v nohách, aby se zařadil k renderované elitě a vyžebral pokračování.

V tomhle ohledu si celkem slušně vede Knowing a I Love You, Man. Mysteriózní thriller Nicolase Cage sice nedosáhne úspěchu Lovců pokladů, ale rozhodně se není za co stydět. Teď ještě držet palce v Evropě a Asii, aby z toho pro režiséra Proyase kápnula nějaká další zakázka. Lidé jako on by neměli sedět na střídačce. Totéž platí i pro Paula Rudda a spol. Ten se v relativně znovuobjeveném žánru "bromance" (tvůj nejlepší kámoš není tvoje holka, ale tvůj nejlepší kámoš :) pohybuje jako ryba ve vodě. Pozitivní šuškanda kolem I Love You, Man způsobila velmi nízké propady a šanci na dlouhodobý úspěch v žebříčku. Duplicity a Hora Čarodějnic na podobné mechanismy bohužel spoléhat nemohou. Clive Owen si zřejmě hodně dlouho v žádném blockbusteru nezahraje, ale pořád ještě přitáhne do kin víc lidí než wrestler John Cena. Osvalení maníci a béčkové akční nářezy bohužel dnes patří do čtvrté cenové. Někdejší král boxoffice, Renny Harlin, a jeho svěřenec dosáhli s 12 Rounds jen na sedmé místo a 5,6 milionů dolarů. Pod nimi stanují ještě Strážci, jež Warneři pomalu stahují z kin (163 milionů celosvětově, je před nimi ještě zatraceně dlouhá cesta) a zuby nehty se držících 96 hodin. Devět týdnů v žebříčku a Liam Neeson málem Snydera předhonil. Další potlesk před nastoupenou jednotkou a 211 milionů celosvětově. Důkaz, že s tou oldschool akcí to zas tak špatné není, jenom musíte hrát správnými figurkami.

O tom, jestli to opravdu platí a zda je sezóna 2009 nakopnutá správným směrem ve všech žánrech, se přesvědčíme už příští týden. Bude to takové zahřívací kolo na letní trháky, protože čtvrté Rychle a zběsile je: a) sequel, b) má všechny znaky popcornu, c) předvedlo slušnou kampaň. Nechme se překvapit, kam to Diesel a tahle série dostřelí. Zatím vždycky dokázala překvapit a přilákat nadržené mládežníky s volantem i bez něj. Bude je potřebovat. Z jedné strany útočí animák od Dreamworks, z druhé se na zákeřnou podpásovku připravuje Hannah Montana. Duben, duben, v kinech pořád budem.

Kompletní žebříček najdete zde 

Komentáře

  • Do této diskuze ještě nikdo nepřispěl, buďte první.
VSTOUPIT
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace