V redakci Forbes.com sedí pár lidí, co od rána do večera přepočítávají všechno na peníze. Příjmy, výdaje. Zisky, ztráty. Majetek i nemajetek... klidně vás změří od hlavy k patě a řeknou vám, jakou máte cenu. Většinou jde o hodně zajímavá čísla, ale nás samozřejmě nejvíc lákají ta filmová. Třeba žebříček nejlépe placených hollywoodských herců. Ten letošní vyšel před pár hodinami a zahrnuje především honoráře z loňských filmů, takže nehledejte Christiana Balea nebo Shiu LaBeoufa a Harrisona Forda. Najdete je tam příště, skoro by se vsadil, že Top Tenu budou kralovat. Pokud je tedy opět nesmete Will Smith, jehož Hancock je osmým stamilionovým filmem v řadě. Tohle se nikomu v historii nepovedlo. Will to ví, producenti to ví a vědí to i účetní. Není divu, že Smithova výplatní páska byla ze všech nejdelší.

1. Will Smith (80 milionů)
2. Johnny Depp (72 milionů)
3. Eddie Murphy (55 milionů)
4. Mike Myers (55 milionů)
5. Leonardo DiCaprio (45 milionů)
6. Bruce Willis (41 milionů)
7. Ben Stiller (40 milionů)
8. Nicolas Cage (38 milionů)
9. Will Ferrell (31 milionů)
10. Adam Sandler (30 milionů)


První dvě místa asi netřeba rozebírat. Jsou brány jen herecké honoráře (zahrnující ovšem procenta ze zisku). Zatímco Smith dostal za Hancocka i Já, legenda přes třicet milionů honoráře, Johnny Depp těží hlavně z vysoké gáže u třetích Pirátů a zřejmě velmi slušného (12-15 milionů) honoráře za Sweeneyho Todda. Kvůli Burtonovi ale určitě šel trochu pod cenu. Eddie Murphy a Mike Myers mohou děkovat bohu za třetího Shreka. Myers podle všeho dostal kolem padesáti milionů díky podílu na produkci. Murphy cca o deset milionů míň, ale všechno dohnal honorářem z Norbita. Letos na tom bude o poznání hůř. Leo se taky dostal do exkluzivní platové třídy, zejména díky napevno stanoveným honorářům přes které nejede vlak (20-25 milionů za film - berte neberte). Bruce Willis si obyčejně taky sáhne skoro na dvacítku, ale ve Smrtonosné pasti se jeho honorář téměř zdvojnásobil. Dostat Johna McClanea před kameru holt něco stojí.


Zbytek žebříčku ovládli komedianti. Ano, myslím tím i Nicolase Cage. Jakkoliv se jeho kariéra v posledních letech potácí od devíti k pěti, účast ve druhých Lovcích pokladů se prostě vyplatí a když k tomu přičtete menší produkce, daří se Cageovi velmi dobře. Skoro jako Benu Stillerovi, kterého drží v áčkových vodách supervýdělečná Noc v muzeu. Pokud se zadaří i sequelu, nemusí se Ben o své vyhřáté místečko bát. Narozdíl od Willa Ferrella, který by si napřesrok svých 31 milionů dolarů (částečně díky výhodným dlouhodobým smlouvám) hýčkat nemusel. Jeho filmy totiž vydělávají míň a míň. Spasit by ho mohl Land of the Lost. Stejně jako Stiller má na kontě ještě čerstvý propadák - Semi-Pro (v Americe 33 milionů, Stillerova komedie Těsně vedle má neméně mizerných 37 milionů), chlapci holt musejí máknout. Totéž ostatně platí i o Adamu Sandlerovi, který se z toho ovšem musí vysekat sám. Z rozpočtu Zohana ukrojil celou třetinu, aby si zajistil třicetimilionový honorář. Zaslouží si ho? Celosvětové tržby tikají na pouhých 126 milionech (homosexuální hasiči loni ulovili 186, Click 237... Sandler má sestupnou tendenci), takže bude muset Evropa ještě zabrat.


Třicet milionů za Zohana... tss... Shia dostal za Transformers (podepsal v hodně brzké fázi příprav) 500 tisíc. Hmm... kolik má asi za dvojku? Uvidíme v příštím žebříčku. :)