Tedy ne že by ho snad posedl ďábel, jakkoliv si to po přečtení novinky budou někteří fandové japonské kinematografie myslet. Steven Spielberg se nám zakoukal do Ghost in the Shell. O pár (desítek) let později než sourozenci Wachowští, ale je to holt láska na první pohled. Taková, že se Dreamworks chystá se zakoupenou licencí provádět psí kusy. Zahrnujíc v to hranou adaptaci ve 3D.

Tak. Teď můžete posbírat lžičky, chleby a mladší sourozence, případně další předměty, které vám před chvílí vypadly z ruky. Nedělám si legraci, Spielberg do toho chce ve spolupráci s dalšími velkými jmény (mezi investory je třeba Avi Arad) dupnout co nejdřív a pokud možno ukázat Cameronovi, že na blbnutí s třetím prostorem v hraném žánru nebude mít monopol. Podle jednoho z produkčních šéfů Dreamworks, Adama Goodmana, je Ghost in the Shell ideálním projektem na zkoumání hranic třetího prostoru.

Fajn, hoši, ale nemůžete zkoumat jinde? Těžko vás přesvědčovat, že Ghost in the Shell se má pouze vykrádat (byť třeba scénu po scéně, jako to předvedl první Matrix), nikoliv remakovat. Anime epos z roku 1995 (adaptace comicsové mangy, která se poprvé objevila v roce 1989) je po všech stránkách dokonalý a díky osobité animaci nikterak nezestárnul. A jsou v něm scény, na které by v hrané podobě musel Steven z kapes sypat desítky milionů. A to ani přes jeho štědrost nepůjde, takže nastoupí kompromisy. Stejně jako v případě Akiry nebo Neon Genesis Evangelion je zkrátka Ghost in the Shell svým způsobem nezfilmovatelný.

Jenže řekněte Spielbergovi ne... zvlášť, když adaptace japonských animáků jsou najednou díky Dragonballu a hlavně Speed Racerovi v kurzu. A pokud Wachowští svůj pokus zacementují v pokladnách kin, zřejmě nás čeká hromadné plundrování japonských archivů. U Stevena je navíc snaha o hrabání se v animované minulosti podmíněna i Tintinem... že by začala nastupovat nostalgie po pastelkách? Nechápejte mě špatně, pokud se má někdo Ghost in the Shell ujmout, ať je to někdo pod dohledem nejslavnějšího z hollywoodských strýčků, ale už samotný nápad mi zkrátka připadá vrcholně nepatřičný.

P.S. Nemluvě o tom, že podobně brutální a řekněme sexuálně otevřený film si v produkci toho chlapečka, co na srpku měsíce loví v rybníku pod sebou ztracené ideály, jednoduše neumím představit.