Březnového suveréna nikdo neodstřelil. Slon Horton dál využíval podpory Kdovíků a k 61 milionům z prvního týdne promítání přidal dalších 25. Zaděláno měl přitom na mnohem víc, protože páteční tržby v porovnání s minulým týdnem klesly jen o čtvrtinu (!), a to na deset milionů. Ty pravé žně animáky obvykle čekají až v sobotu, Horton přesto dle odhadů utržil během včerejška milionů jenom devět, což mu zatarasilo cestu k třicítce za víkend. Přiznám se, že moc nechápu, co Hortonovy výnosy z pátku na sobotu srazilo. Jestli šlo o kraslice, rodinné výlety do přírody nebo jestli v televizi dávali nějakou talk-show s Hannah Montanou. Ať tak či onak, oslava Hortonových sta milionů jen ze Severní Ameriky se musí odsunout ze středy či čtvrtka až na víkend.

To okolo druhého místa je jasno. Tyler Perry, autor kýčovitých dojáků pro celou (černošskou) rodinu, rozšířil své portfolio hitů o další uslzený kousek. Meet the Browns otevřelo za 20 milionů dolarů a brzy se přidá mezi padesátimilionové hity Deník šílené manželky, Divná sešlost a Why Did I Get Married. Relativní neúspěch loňského Daddy´s Little Girls byl jen falešným příslibem - na Perryho cukrkandlové příběhy z čer(ve)né knihovny, které pořád dokola vyprávějí o celistvých rodinách, šťastných dětech a prozřetelnosti Všemohoucího, se jen tak chodit nepřestane. Perry díky tomu mohl najet na systém dvou filmů za rok (už teď má na podzim i příští jaro plno) a moc bych se nedivil, kdyby jeho konto bylo za pár let tučnější než Queen Latifah. Perrymu totiž zatím nikdo nedokáže konkurovat. Naštěstí pro nás...

Na třetím místě poměrně překvapil hororový remake Clona. Co do proslulosti asijského originálu a hereckého obsazení sice nesnese srovnání s Okem nebo Zmeškaným hovorem, jeho bezmála jedenáctimilionové tržby jej ke zmíněným srajdám přesto přibližují.

Kvůli Cloně se musel až se čtvrtým místem spokojit Tvrďák Taylor, postižený neblahým osudem Owena Wilsona, o kterém včera košatě vyprávěl kolega imf. Deset milionů za víkend je málo, a to i na relativně levnou komedii s trojkou malých školáků a jejich bodyguardem. Špatné zprávy navíc neletí jen k agentovi Owena Wilsona, ale i ke všem, kdo ještě před pár lety jásali nad úspěchy Frat Packu, a samozřejmě i k partě okolo Judda Apatowa, jež si po Walk Hard připisuje další zklamání. Pokud komediální sebranku zpoza Superbad a Zbouchnuté nenakopnou ani Kopačky, budou chlapci možná víc koncentrovat svoje síly, jen na tutovky typu Pineapple Express a režijní počiny samotného Apatowa.

Za tři novinky se vtěsnali mamuti z 10 000 př.n.l. (na kontě mají 76 milionů, celosvětově už 150), slušně se drží bitkaři z pátého Never Back Down (zatím 16 melounů, rozpočet byl jen o čtyři vyšší) a pokoj nám nedala ani šestá „komedie za trest“ College Road Trip (průběžně 32 M). Na osmém místě pak notně překvapuje The Bank Job - je to asi poprvé, co je film Jasona Stathama natolik kvalitní, že z víkendu na víkend ztratil jen 18% diváků! Těšíme se o to víc.

Devátý je Úhel pohledu (recenze ve středu) s celosvětovými tržbami přes sto milionů a desítku velmi nečekaně uzavírá drama Under the Same Moon. Weinsteini jej sice protlačili jen do 266 kin, i přesto si film bez hvězd a, považte, i bez profilu na MZ došel pro dvě a půl mega. Že by hispánská komunita začala kina terorizovat stejně jako ta afroamerická? Možné je všechno...

Příští týden Oko bere, Simon Pegg běží v Run, Fat Boy, Run, irácká traumata se zhmotňují ve Stop-Loss a spoustu peněz vydělává parodický Superhrdina. Nebo snad ne?

Kompletní výsledky zde.