Rostou jako houby po dešti. Na jednu hotovou adaptači počítačové hry připadnou tři další ohlášené a minimálně jedna zrušená nebo kompletně zapomenutá. V Hollywoodu se tak postupně zvyšuje počet mrtvých projektů, na které hráči čekají jako na smilování (nebo se naopak modlí, aby nikdy nevznikly). Jen Uwe Boll vlastní na dvě stovky licencí (přičemž tak o 190 hrách z jeho seznamu nikdo nikdy neslyšel ;), ale i ostatní studia se chtějí předzásobit. Neuplyne týden, abyste se nedoslechli o nějaké další báječné spolupráci. A přesto je žánr na pokraji vymření. Jerry Bruckheimer ho mohl rozsvítit Princem z Persie, ale stávka mu teď nečekaně zkracuje žíly. Stejně tak stojí Gears of War, kvůli podobným důvodům jako tehdy Halo. Příliš velké ambice, příliš vysoký rozpočet... kdo chtěl víc, nemá nic. Neil Blomkamp, nováček, který měl režírovat Halo se nedávno vyjádřil k tomu, že filmové Halo je prakticky mrtvý projekt, u kterého došlo k válce dvou studií - Universalu a Foxu. Dva kohouti v kurníku zkrátka nedělají dobrotu, ostatně když občas člověk čte o zákulisních bitkách v rámci jednoho jediného studia, upřímně se diví, že se vůbec podobným gigantům chtělo spolupracovat. Možná ale znovu najdou společnou řeč, nebo se Halo ujme někdo jiný. Třetí díl hry vydělal za první týden 300 milionů dolarů a na to Hollywood slyší. Možná ještě přijde s prosíkem. Teď nebo nikdy.

S Princem uvízlým ve startovních blocích by tak spása žánru mohla viset na celovečerním Warcraftu. Warneři paktování s Legendary Pictures, to už je slušné rodičovské sdružení, které oživilo třeba Supermana nebo Třístovku. Rozpočet by měl sahat někam ke stopadesáti milionům dolarů a studio bude jistě hodně sázet na to, že výsledek zpropaguje spíš jako fantasy. Tak si přijdou na své jak fanoušci předlohy, tak LOTRofilové, kteří neustále plní pokladny kin. Počítá se s třístovkovou technologií, do které se napumpuje pořádný balík peněz, takže by pak neměl být problém vyrobit skutečně dechberoucí scény. Chybí už jen ten správný režisér.

Konkurenční masová online RPG jménem EverQuest však nehodlá podobným manévrům přihlížet se založenýma rukama. Její tvůrci si řekli, že když může mít Warcraft vlastní film, tak oni přece nebudou pozadu. Čísla EverQuestu se sice s Warcraftem nemohou rovnat, ale opět je to fantasy svět a tak po něm bez zbytečných vytáček skočila Sony a v druhé vlně i Avi Arad. Tým zodpovědný především za Spider-Many se tak vydá i na necomicsovou půdu. I tady najdeme odkaz Třístovky, jeden z jejích scenáristů - Mark Gordon - zrovna sepisuje první nástřel děje a podle něj se studio rozhodne, kolik prostředků si projekt zaslouží.

Tak či onak to vypadá na dvě velmi ambiciózní adaptace, které by mohly posunout žánr, posílit úlohu digitální kinematografie v současném Hollywoodu a snad i definitivně dokázat, že herní předlohy nejsou prokleté. I když jak bylo řečeno, obojí se bude velmi pravděpodobně propagovat jako čistočistá fantasy, nejlépe s podtitulkem "od tvůrců snímků jako LOTR nebo 300: Bitva u Thermopyl".