Za mořem si užívají čtyřdenního prodlouženého volna, místní kalkulačky naštěstí už zvládly propočítat tržby od pátku do neděle. Víkend odplynul ve znamení bílé masky Michaela Myerse. Pohrobci halloweenské legendy Johna Carpentera uměli vždycky vydělat. I když svými kvalitami brázdili hororovou stoku, poměry nákladů a tržeb mluvily pokaždé v jejich prospěch. Vždyť i průměrný Halloween: H20 utržil trojnásobek svých sedmnáctimilionových nákladů. A sračkoidní Halloween: Zmrtvýchvstání, do něhož studio nainvestovalo slabou třináctku, vytáhl jen ve Státech z peněženek diváků 33 melounů. Jenže sága se doopravdy proměnila v septik a producenti rozumně rozhodli, že teď je ten pravý čas na rázný restart ve stylu Nolanova Batmana. S fanouškovskou péčí se jej ujal zevlák Rob Zombie. Michael Myers se mu odvděčil za jiné vedení 26 miliony za první víkend. Parádní suma by mohla Halloweenu zajistit celkovou osmdesátku, pročež Zombieho nemusí trápit nepřízeň kritiků (přitom recenzenti zbožňovali jeho předchozí Vyvržence pekla), protože nový Halloween z něj vykutal momentálně největší hvězdu na poli áčkových hororů. Série byla zlita živou vodou a bratři Weinsteinovi se můžou chechtat, že jejich skromná produkční stáj získala největší hit od premiéry Scary Movie 4. A mimochodem, Eli Roth snad už definitivně zavře svou uplakanou klapačku a zmizí v propadlišti dějin – i když na net utekl podobně jako v případě Hostelu 2 (viz dole) workprint Halloweenu, na tržbách se to zásadně neprojevilo. Pár pirátů totiž špatný nebo nezajímavý titul potopit nemůže, Eli.

Ostatní filmy zůstaly v zákrytu Myersova mohutného stínu. Navíc konkrétní procentuální poklesy se s ohledem na neděli umístěnou před volným pondělkem posuzují poněkud složité. Veselice Superbad každopádně udržela druhé místo, když jí další vydělaný tucet vytlačil až k 84 milionů. To máme víc jak čtyřnásobek rozpočtu. Hezké... Nijak závratný start si odbyl sportovní pastiš Balls of Fury, který od středy nastřádal 15 milionů. O víkendu padlo deset z nich, s přihlédnutím k třem tisícovkám kin to ale není kdovíjak slavný výsledek. Stačil na bronz, přestože málo malinko ztrácel Bourne. Na čtvrté pozici mu ubylo jen 18% diváků (i přes ztrátu čtyř stovek kin), což stačilo na deset milionů za víkend. Bourne půjde za týden přes Superbad i vyšinuté stolní tenisty, už zítra navíc překročí bájnou hranici 200 milionů dolarů. Prostě hit jako kráva. Stejný obnos kin poztrácela i pátá Rush Hour 3: Tentokráte v Paříži, propad u diváků byl však citelnější, a tak akčně-komediální slátanina strnula na osmi milionech. Stočtyřicetimilionovému rozpočtu se však součet amerických tržeb vyrovná. Studiu se podaří pokrýt i monstrózní honoráře Chrise Tuckera a Jackieho Chana.

Na šesté, sedmé a deváté pozici si prohodily pozice novinky z minulého týdne. Bean sice přišel o 40% diváků, na šestém fleku se však udržel, o pár tisícovek před The Nanny Diaries. Adaptace populární knížky se Scarlett Johansson si stejně jako Bean vysloužila alespoň pět milionů, v součtu tak bude nakonec úspěšnější než War Jeta a Jasona. „Válku“ postihl brutální propad o 63% a střemhlavý pád až na chvost top desítky. Setkání dvou akčních ikon tak zůstane v součtu až za chůvami a britskými komiky na výletech po Evropě. Vskutku delikátní ostuda. Na druhou stranu je to pořád lepší příběh, než ten který zrovna píše životopisec talentovaného režiséra Jamese Wana. Stvořitel Saw a autor Dead Silence si odkroutil levný thriller Death Sentence, nepodařilo se mu jej ale procpat do víc jak osmnácti stovek kin (polovina toho, co měl k dispozici Halloween). Blížící se katastrofu neodvrátily ani stylové plakáty á la Sin City a Death Sentence chcíplo pod tíhou katastrofálních recenzí na osmém místě se čtyřmi miliony. Že by nepochopená stylová pecka? Uvidíme...

Za týden se bude Clive Owen řídit rozkazem Sejmi je všechny, James Mangold vyloží první oscarový trumf skrze western 3:10 to Yuma a slávu dementních komedií opráší Bratři Solomonovi. Vysokých tržeb se asi nedočkáme.

Kompletní žebříček najdete tady.