Autoři nejpopulárnější multiplayerové RPG hry, Blizzard Entertainment, si musejí zatraceně užívat. Už to nebude trvat dlouho a World of Warcraft bude hrát po celém světě deset milionů hráčů. Při měsíčním poplatku kolem patnácti dolarů to znamená 150 milionů dolarů. Měsíčně. Když si vzpomenu jak skromně Warcraft začínal (jako dokonalý klon strategické Duny 2), musím se usmívat. A historie bude zřejmě zpečetěna velkolepým filmem z produkce Warner Bros. na který by mohl padnout alespoň ten jeden měsíční zisk. :)

Na nedávném Blizzconu ostatně jeden z producentů, Thomas Tull (produkoval např. i Třístovku), prozradil, že film nebude o tom, jak parta postav někam s něčím jde (quest), ale bude se víc držet názvu samotné hry, což znamená že se v něm bude válčit. Hodně. Bude se odehrávat ve světě online Warcraftu, zhruba rok před startem samotné online hry a v jeho závěru by se měli hráči setkat se světem v podobě, kterou již důvěrně znají. Následovala řada údajů, které mají hráče ujistit o tom, že to vážně bude pecka: rozpočet přes 100 milionů dolarů, stopáž přes dvě hodiny, rating PG-13. To všechno se dalo čekat a Blizzard pořád trvá na premiéře v létě 2009. Až bude mít projekt svého režiséra a případně i nějakou tu hvězdu v hlavní roli, budu o tom uvažovat, do té doby bych však bral na vědomí, že jde o rétoriku tvůrců počítačových her, jejichž zvykem je odkládat, posouvat, měnit a nebo rovnou rušit dohodnuté termíny. Ostatně Grand Theft Auto IV, jednu z nejočekávanějších herních pecek, na podzim neuvidíte. Budeme rádi když se jí dočkáme v létě 2008. A všichni to čekali. Nic nového pod sluncem.

Nejdůležitější ale je, že Warneři to s tím budováním filmové série myslí zatraceně vážně. Není se co divit, s bezmála desetimiliony věrných fanoušků se z Warcraft filmů snadno může stát fenomén v duchu Harryho Pottera, který bude plodit jeden film každé dva-tři roky a za tiché podpory virtuálního světa budou do kina neustále proudit další a další duše. Svět je posedlý fantasy a tohle je nejblíž novému LOTRovi, hned po adaptaci Tolkienova Hobita. O Warcraftu určitě ještě uslyšíme a myslím si, že právě tohle bude ten titul, který se "oddělí" od běžných adaptací počítačových her.