Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Apokalypsa za 30 milionů


ikona
imf
i am legend
 

Will Smith je v pohodě. Na co sáhne, to se promění ve zlato a momentálně natáčí I am Legend, dlouho odkládanou adaptaci kultovního románu Richarda Mathesona, která podle fandovské odezvy patří k těm filmům, ze kterých bude marketingovému oddělení horko. Ani angažování Francise Lawrence, zodpovědného za příjemně temného Constantinea, neuklidnilo příznivce předlohy a škrty ve scénáři je nutí k přípravám křížové výpravy. Všichni ale víme, že je to pouze hardcore jádro a že rozhodovat budou řadoví diváci. K těm má Will Smith zatraceně blízko a protože Warneři doufají, že božský Will inkasuje za první víkend alespoň padesát milionů (ale spíš víc), nebrání se investicím. VELKÝM investicím.

Film sice stojí dohromady "jen" 150 milionů, ale pro apokalyptickou scénu, která změní drtivou většinu obyvatel města v zákeřné upíry, si Francis Lawrence vyhradil rovnou pětinu celého rozpočtu. Scéna za třicet milionů se natáčela šest nočních směn v řadě a bylo při ní 250 členů štábu, 1000 komparsistů, 60 členů námořní stráže a spousta aut, helikoptér, náklaďáků a dalších věcí, které zalidní scénu, aby mohly posléze vybouchnout. Nebo tak něco. Nedokážu si představit, co by stálo víc peněz, než exploze všeho, co jsem vyjmenoval. :) A mělo by to stát za to, jinak člověk začne přemýšlet nad tím, co všechno by se za takové peníze dalo pořídit. Třeba patnáct českých filmů, jedno digitální žraločákové peklo od Roberta Rodrigueze, možná i dva filmy od Kevina Smithe, kdyby se hodně šetřilo.

Ne, nebrečím... vlastně mi to přijde úsměvné. Třetí Spider-Man zřejmě přeletěl oněch 300 milionů na rozpočtu, třetí Piráti během postprodukce hlásili 280 milionů a i to se možná zaokrouhlilo na tři stovky a vždy úsporný Michael Bay pravděpodobně skončil tak na 170-180 milionech. Přičtěte si u každého filmu 100 milionů na reklamu (u Spideyho prý dokonce 150) a jste tak vysoko, že vás chytne závrať. Není to nečekané, inflace je holt mrška, ale... dokonale nám mizí střední proud a o filmy s rozpočty kolem 70-100 milionů dolarů nemají studia zájem. Na jedné straně tu pak máme pět-šest AAA titulů a na straně druhé skomírající "nezávisláky", kteří si mohou vyřvat hlasivky, když i diváci podlehnou vábení popcornu. Po komerčním propadu Grindhouse se jako první ozvali např. Kevin Smith nebo Joe Carnahan (ten je vůbec tuze výmluvný, zvlášť poté co Smokin' Aces v kinech prošuměl bez větší pozornosti). Oba totiž moc dobře vědí, že pád Tarantina a Rodrigueze odnesou v delším horizontu i jejich filmy. Hollywood bruslí na zatraceně tenké hraně a i studia chtějí vydělávat. Hodně vydělávat.

Pokud Spider-Man 3 opravdu stál tolik, kolik se šušká a povede si přinejmenším stejně jako dvojka, bude to zisk v řádu desítek procent (odhadujme, že Spidey vydělá 800 milionů v kinech a 600 milionů na DVD). Budou rozpočty růst stejně raketovým tempem jako v posledních pěti letech jen proto, že studia se potřebují poměřovat? Historie nás naučila, že nelze soudit dne před večerem, ostatně vzpomeňte si na loňskou, velmi nepříjemně rozjetou sezónu, která ale za pět minut dvanáct vyplodila komerční bomby v podobě Šifry mistra Leonarda nebo druhých Pirátů. A pak to porovnejte s tou letošní, ve které diváci vřele utráceli už na jaře. Nárůst rozpočtů je rozhodně výhrou i pro nás (úbytek talentu a inspirace v Hollywoodu to ale nezakryje), ale nůžky které se rozevírají mezi těmi vyvolenými a méně vyvolenými tvůrci už začínají být docela zlověstné. Dřív nebo později budou muset šmiknout. A pak se asi začnou dít věci...

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (22)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace