Víkendový výplach #705 o Oscarech a umělé inteligenci

Allison BrieAvengersOscařiumělá inteligencevíkendový výplachvr
Který hollywoodský pár je nejroztomilejší a jaký film paroduje Jimmy Kimmel ve svém traileru na Oscary?

Výplach s velkým V.

Kritika týdne

Liam Neeson bude už navždy známý dvěma věcmi. Suverénně nejděsivějším telefonovacím hlasem, a pak taky jako dost možná nejoblíbenější představitel Jedie z Hvězdných válek. Ani on ale není nadšený z toho, jak se v posledních letech univerzum George Lucase zředilo, a dokonce se teď nechal slyšet, že všechny nové seriály ubírají sáze na kouzlu a mysterióznosti, která se kolem něj odjakživa držela. A jako ano, do velké míry má pravdu, i proto už se měl Disney dávno posunout z éry Skywalkerů úplně jinam, na druhou stranu když pak vznikne takové mistrovské dílo jako Andor, tak je těžké si na dojení našeho milovaného univerza stěžovat.

Pár týdne

Mladší z bratrů Francových Dave čerstvě do kin poslal svůj druhý režijní pokus Kdosi, koho jsem znal, v níž si zahrála jeho manželka roztomilá Allison Brie. A podle všeho to není moc dobrý film, což jen potvrzuje hereččin až na pár výjimek šílený vkus na projekty. Francovi to ale nemusí být moc líto, protože...má i tak zjevně tu nejlepší partnerku na světě.

Trailer týdne

Už jen pár týdnů zbývá do oscarového večera, kdy se dozvíme, že žádný z našich favoritů opět nezískal žádnou z těch mála sošek, na které byli nominovaní. Skoro bych si tak troufl říct, že pro většinu lidí už to tedy není ani tolik o tom, kdo vyhraje, jako spíš o tom, jak celý večer bude vypadat, co se stane za skandály, komu to bude nejvíc slušet, a jakou práci odvede letošní moderátor Jimmy Kimmel. Minimálně o tom posledním si můžeme udělat malý obrázek už nyní...

Klip týdne

Okay, tohle mě zničilo. Jestli ještě pořád nevěříte, že chystaná odlehčená adaptace známé hry na hrdiny Dungeons & Dragons s Pinem, Rodriguez nebo Grantem nebude boží, následující klip by vás mohl/měl nalomit. Tohle bude v kině úžasný.

Herní cinematic týdne

U fantasy ještě chvíli zůstaneme. Na IGN festu byly totiž tento víkend odhaleny datumy beta testů chystaného návratu herní legendy Diabla. Hráči tak novou verzi pekla budou moci ochutnat už v březnu, přičemž nám Blizzard nadělil i dáreček v podobě úvodního cinematicu vaší postavy. Atmosféra celkem slušná, ačkoliv jsme asi zvyklí i na lepší filmečky.

Kariéra týdne

Ačkoliv by tak podle tváře mohl vypadat, Paul Rudd už není v Hollywoodu žádným nováčkem. Hvězda Ant-Mana má na kontě nespočet filmů a rolí, nejvíc lidí ho ale bude nejspíš znát díky jeho komediím a všem možným apatowkám. Jak se za svou bohatou kariérou ohlíží on sám teď zjístíte v následujícím videu.

Amatérský film týdne

Fandové točící filmy z lásky jsou občas šikovnější než leckterý hollywoodský rutinér, a neplatí to jen o těch zahraničních, ale i o těch českých. Dalším příkladem toho budiž autoři filmu a zjevné parodie na všechny možné sci-fi Blaster II: The Second Blast. Na ukázku se můžete mrknout níže.

Umělá inteligence týdne

Já už prakticky nezažívám den, kdy by se někdo nezmínil o umělé inteligenci, nezahlídl bych s ní věci na Twitteru, případně bych se nepozdravil s chatbotem od OpenAI. Budoucnost s umělou inteligencí je zjevně blíž, než jsme si mysleli, a byť coby filmoví fandové dobře víme, kam to dost dobře může vést (kdo bude náš John Connor?), občas je s tou AI i sranda. Jako třeba teď, když se pustila do kreslení Avengers ve stylu osmdesátkové dark fantasy.

Virtuální realita týdne

Umělá inteligence a virtuální realita. Na lidi brzo nezbyde žádná práce, a protože svět je čím dál tím víc v háji, budeme před našimi problémy všichni zřejmě utíkat do virtuální reality. Možná to ale vidím jenom moc černě. Každopádně proč o tom vůbec mluvím, PlayStation za pár dní vydává svoji druhou generaci brýlí s VR, a podle prvních recenzí se jedná o docela nabušený kus technologie, v níž VR hry vypadají skvěle, hrají se ještě líp, a jediné co chybí k dokonalosti, je podstatně větší rozmanitost a taky kompatibilní verze Half-Life: Alyx. Obojího se snad jednou dočkáme, tady se mezitím můžete mrknout na recenzi Horizon Call of the Mountain.

Duel týdne

Minulý týden se vás Mr. Hlad ptal, jaký del Torův film máte nejradši. Nejčastěji padaly Faunův labyrint, druhý Blade nebo druhý Hellboy. Což tak nějak dává smysl.

Dneska se podíváme na – ano, uhádli jste to  umělou inteligenci. Konkrétně tu filmovou, a budeme do ní počítat asi i roboty či androidy. Zkrátka a dobře mě zajímá ta nejděsivější verze AI, kterou jste ve filmech zažili. Název pište do předmětu, a v textu se můžete rozepsat.