Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

První dojmy: Red Notice s Johnsonem, Reynoldsem a Gadot


ikona
Mr. Hlad
dwayne johnsongal gadtotnetflixrawson marshall thurbertred noticeryan reynolds
Slavná jména nejsou všechno. 

Netflix vypouští do světa ambiciózní blockbuster, do kterého si za šedesát milionů dolarů pořídil Dwayna Johnsona, Ryana Reynoldse a Gal Gadot. Proč? Protože lidi mají Johnsona, Reynoldse a Gadot rádi a film si pustí. Je ale v téhle zlodějské dobrodružné komedii i něco dalšího? 

Jak to vidí imf:
Vcelku solidní rozjezd a hláškující Ryan Reynolds. To má Red Notice společného s dalším festivalem v pálení dolarů od Netflixu, Bayovým 6 Underground. Oba filmy se snaží být blockbusterovou událostí, oba selhávají, ale každý v něčem jiném. Tam kde Bay umí natočit velkolepé obrázky a občas prodat nějakou tu akční scénu v naprosto nesrozumitelném scénáři, tam Thurber selhává už v prvotní iluzi spektáklu. Zápletka je generický slepenec Indyho a Mission: Impossible, aniž by tedy Thurber (pod filmem je podepsaný i jako scenárista) byl schopen napodobit jedno nebo druhé, ale Red Notice neláká na atrakce v podobě honiček, přestřelek a bitek - jedinou atrakcí jsou Reynolds, Johnson a Gadot v hlavních rolích. 

To jsou ty "značky" (Netflix za každou z nich zaplatil dvacet milionů na dřevo), na které se jdete podívat. Možná právě proto hrají přesně tak, jak jste zvyklí, až je to vlastně trochu urážlivé. Znudění a odtržení od reality, protože Thurber orchestruje každou scénu tak, že ji utopí ve sluníčku a teplých barvách, uvede ji zrychleným dronovým obletem a následně natočí dialogy i akci tak bezpohlavně, že máte neodbytný pocit, že se celý film natáčel ve studiu před zeleným plátnem á la Třístovka. Tohle od blockbusteru, který "cestuje" po světových metropolích opravdu nechcete. A určitě nechcete, aby vám banální dobrodružná heistovka vrcholila místo akčního finále naprosto nesmyslným twistem, v němž se žádný z herců očividně necítí pohodlně. Bohužel jen další důkaz toho, že Netflix nemá nastavené kontrolní mechanismy a jen nahazuje hrách na zeď. 

Jak to vidí Spooner:
Úkol od Netflixu zněl víceméně jasně: Máte k dispozici tři hollywoodské hvězdy a 200 mega, tak prostě natočte něco, kde bude Ryan Reynolds hláškovat, Gal Gadot vypadat sexy a Rock dá občas někomu pěstí a to bude stačit. Lidi si to totiž na Netflixu pustí stejně. A režisér Rawson Marshall Thurber tohle zadání vlastně beze zbytku splnil. Jen už nepřidal vůbec nic navíc. Red Notice je totálně líným blockbusterem, v němž se ani nikdo moc nesnaží a všichni se spokojí s šedivým průměrem. A všechno to popichování mezi ústřední trojicí je hodně těžko poslepováno dohromady něčím, co skoro ani nejde nazvat příběhem a je navrch doplňováno ucházející akcí. Naprostá pitomost typu Mrakodrap se sice tentokrát nekoná, protože to vlastně docela rychle uteče a herci si odehrají svůj standard, i tak by se však už měl Thurber velkorozpočtovým akčňákům vyhýbat obloukem. 

Jak to vidí Mr. Hlad:
Netflix si spočítal, jak vyrobit hit. Vzít hodně peněz, dát tam slavné ksichty, vymyslet nekomplikovaný příběh a procpat do něj něco pro každého. Ideálně takovým způsobem, aby výsledek nevypnul nikdo bez ohledu na věk i na to, jestli chce akci, dobrodružství, humor, exotické lokace nebo vlastně cokoliv. No a výsledek je Red Notice. Dwayne Johnson se tu mračí a občas někoho praští, Ryan Reynolds mluví a Johnsona štve a Gal Gadot to sluší a zároveň bohužel potvrzuje, že její herecký talent je vhodný spíš pro fotky nebo němé filmy. No a celkově? Celkově to neurazí, nepřekvapí, v první půlce příjemně utíká a v druhé se to vleče a když je někde nějaký problém, Netflix na něj hodí pár milionů dolarů a rutinér Rawson Marshall Thurbert to celé spojí do něčeho, co má asi dvě hodiny, začátek, prostředek a konec a stejně si to pustí každý, protože na ty herce prostě zvědaví jsme, ne že ne. A pak na to za hodinu všichni zapomeneme. Chápu, o co Netflixu šlo a respektuji, že se to povedlo. Ale spokojit se s touhle nezáživnou rutinu se rozhodně nehodlám a chválit ji nebudu. Jakoby to celé natočil stroj, který si spočítal, co asi lidi chtějí vidět a to jim naservíroval. 

Jak to vidí do_od:
Red Notice působí jako devátý díl Loupeže po italsku s polovinou obsazení Rychle a zběsile, jež ani nezkouší hrát něco jiného. Už první minuty jasně napoví, že sledujete dosti vyvanutou záležitost, která režijně nemá co nabídnout, jejíž scénář vás bude spíš urážet než bavit a jakmile skončí, do minuty na ni zapomenete. Je to doslova filmový ekvivalent fast foodu. Když nemáte žádnou jinou možnost a chcete v pátek večer u něčeho vypnout, poslouží tak akorát, jakákoli vyšší očekávání vám způsobí ale jenom trápení a bolest. S tím jsem do toho šel a jen díky tomu jsem z toho vyvázl relativně v pohodě. Netflix si připíše další hit, já mám teď ale trochu vrásky z toho, do čí rukou se to dostala moje oblíbená herní série The Divison. Bring back David Leitch!

Recenzi čekejte velmi brzy.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace