Můj kámoš špión: Recenze

dave bautistamůj kámoš špiónmy spypeter segal
Dave Bautista dělá legraci. A zas tak moc to nebolí.

V životě téměř každého herce, který se specializuje na akční role, přijde okamžik, kdy si řekne, že musí divákům a nejspíš i sobě ukázat, že za tou hromadou svalů se schovává ve skutečnosti fajn sympaťák, co umí rozesmát a udělat si legraci i sám ze sebe. Komediální pokusy akčních hvězd ovšem obvykle nedopadají moc dobře a až na pár výjimek, jako je třeba Špión, na němž byl Jason Statham to nejzábavnější, tak ani moc důstojně.

Teď došlo na Davea Bautistu. Bývalá wrestlingová hvězda je díky Strážcům Galaxie hodně vidět a i když sólo žádný velký film zatím neutáhl (uvidíme, co na konci roku předvede v Army of the Dead), akční role hraje už dost dlouho na to, abychom o něm mohli jako o akční hvězdě mluvit a jako Drax ukázal, že zvládne i tu legraci. Takže by teoreticky komedie fungovat mohla, ne? No… ono je to v tomhle případě malinko složitější.

V Můj kámoš špión si Bautista zahrál bývalého vojáka jménem JJ, jenž teď pracuje pro CIA a dostane za úkol dohlédnout na svobodnou matku a její dceru, které by mohly vědět, kde jsou schované dokumenty nutné pro sestavení atomové bomby. Jenže JJ zjistí, že devítiletá Sophie je celkem chytrá holka a navíc dost zvědavá, takže velmi rychle jeho misi odhalí a začne ho vydírat. Nejdřív chce, takové ty drobnosti. Aby s ní šel bruslit a stavil se na večeři, kde by ho představila mámě. Pak se však rozhodne, že z ní JJ udělá taky špióna. Takže dohoda je jasná – svalnatý drsňák bude učit malou holku svému řemeslu a ona za to nikomu nevykecá, čím se živí. No a samozřejmě se z nich stanou kámoši, ale pak dorazí na scénu zloduch a… hele, proč se snažím. Stejně to všichni víte a několikrát jste to viděli, že jo?

Můj kámoš špión jede ve stejných kolejích jako třeba Ochránce s Vinem Dieselem nebo Chůva v akci s Jackiem Chanem. Samozřejmě by se tu daly najít i stopy Policajta ze školky, ale důležité je, že nic nového a originálního tady neuvidíte. To však nejspíš nikdo nečekal. Máme tu ovšem jeden problém. Dave Bautista je ještě o dost horší herec než Diesel, Chan, nebo Schwarzenegger, takže kdykoliv otevře pusu a pokouší se vést trošku složitější dialog, je to celkem bolestivá podívaná. Mrňavá Chloe Coleman navíc celkem hrát umí, rozhodně tedy lépe než její parťák, ale i než jsme celkově u dětských herců v podobných komediích zvyklí. I tu vážnější polohu jí člověk docela žere.

Body navíc pak tahle zoufale předvídatelná podívaná dostává za Petera Segala. Ten natočil komedie jako 50x a stále poprvé, Trestná lavice, ale třeba i Dostaňte agenta Smarta nebo Zpátky do ringu se Slyem a De Nirem. Zkrátka je to o dost šikovnější režisér než ti, které jsme zvyklí vídat u žánru „velký silný drsňák vs. malé dítě“. Segal umí dávkovat jak humor, tak i vážné scény a emoce a srandovně malý rozpočet 18 milionů dolarů dojí maximálně. Krom toho se občas celkem chytře a elegantně vysmívá celému žánru a dovede pomrknout na diváky s tím, že i on ví, že to celé je trochu volovina a není třeba brát ji smrtelně vážně.

No a my si můžeme odškrtnout dalšího drsňáka, který si natočil komedii s dítětem. Ani tentokrát z toho není film, jaký byste museli za každou cenu vidět, na druhou stranu díky Segalově režii jde o nakonec o docela příjemnou podívanou, co si je vědoma své vlastní pitomosti a nestydí se za ni. Jako rodinná komedie Můj kámoš špión obstojí bez větších problémů. Ale pokud si ni něj čas nenajdete, nijak zvlášť toho litovat nemusíte.

Předvídatelná rodinná komedie o jednom drsňákovi, ze kterého roztomilá malá holka udělá lepšího člověka a on nakonec zabrání zloduchovi v tom, aby vyrobil atomovku. Je to jednoduché a poměrně hloupé a Bautista fakt neumí hrát, ale Peter Segal z toho udělal neurážející zábavu pro celou famílii, která se navíc nebojí v některých momentech vysmívat sama sobě. Obvykle podobné filmy dopadají hůř.

Podobné filmy

Spiker

Dataminer