Kalifornský sen: Recenze

dakota johnsonice cubekalifornský senthe high note
Hlavně nevymýšlet nic nového...

Režisérka Nisha Ganatra poslala vloni do kin svou komedii Late Night, v níž Mindy Kaling dělá asistentku Emmě Thompson a o filmu se chvilku mluvilo jako o komedii roku, před kterou se musí sklonit i klasika jako Ďábel nosí Pradu. A o týden později se o něm mluvit přestalo. Late Night byla průměrná věc a k výjimečnosti měla hodně daleko, ale někdo si asi řekl, že když Ganatra zvládla prodat úsměvný příběh o snaze uspět v televizním světě, zvládne to i se světem hudebním. Nikoho by však asi nemělo překvapit, že to nebude o moc lepší.

S Kalifornským snem mám jako recenzent trošku problém. On ten film není špatný a jeho tvůrci si byli moc dobře vědomi toho, čím oslovit cílovku. Kdo tedy touží po pohádce pro dospělé, ve které mladá, krásná a talentovaná dívka bojuje o šanci předvést světu, co v ní je, bude spokojený. Kalifornský sen se totiž absolutně drží v mezích pravidel tohohle žánru a jakýkoliv pokus vymezit se vůči nim, jít jinou cestou nebo třeba překvapit pravděpodobně řešil přímo na place dvoumetrový vyhazovač najatý studiem. V Kalifornském snu je všechno nalajnované a pokud jste viděli alespoň jeden film ze žánru „musíš si věřit a jít za svými sny a přátelství je nakonec stejně nejcennější“, tak tu fakt nic jiného (až na jeden hodně přepálený zvrat na konci) nenajdete.

Ono je to však celé vlastně profesionálně udělané a v rámci zadání tomu není moc co vytknout. Dakota Johnson se pořád ještě nenaučila moc hrát, ovšem nějaký ten roztomilý zápal pro muziku předvést dovede, Tracee Ellis Ross zpívat umí a Ice Cube je tu tak nějak divný, ale neurážející. Do toho trocha lásky, trocha okoukaných životních mouder, nějaké to holčičí přátelství a v tomhle případě i zpívání (fungoval by úplně stejně, kdyby byl z tanečního, televizního nebo kulinářského prostředí) a pak to skončí. A já jsem si celkem úlevně vydechl, protože tohle fakt není film pro mě.

Pokud vás ale zaujaly upoutávky, není důvod myslet si, že by vás měl film zklamat.I z trailerů je jasné, že to nebude a ani nechce být objevná podívaná a ambice byly mnohem menší. Kalifornský sen však hraje s otevřenými kartami a ani se nepokouší předstírat, že by chtěl zaujmout něčím novým. Prostě dělá to, co se od něj čeká. A jestli máte chuť na nenáročnou hollywoodskou limonádu, která dopadne přesně tak, jak chcete a hezky se v ní zpívá, tak ji tu dostanete. A pokud vám tahle sázka na jistotu stačí, přeju vám to. Já bych ale přeci jen chtěl dostat něco víc. Nebo alespoň snahu něco víc předvést.

avatar5/10

Dakota Johnson dělá asistentku slavné zpěvačce, touží však být hudební producentkou, jenže ji od toho odrazuje jak nedostatek sebevědomí, času i peněz, tak mnohdy i její okolí. Jenže ona je připravená udělat pro splnění svého snu cokoliv. A když se seznámí s mladým talentovaným muzikantem, vypadá to, že se jí to konečně povede… nebo ne? Kalifornský sen je pohádka pro dospělé, ve které je hodně písniček a nula nápadů. Ovšem jako žánrovka to celé funguje přesně tak, jak má. Stačí vám to?