Ta druhá: Recenze

adam sandlerdavid spadelauren lapkusrob schneider
Obhroublá komedie sype množství nechutných nápadů a nevyhýbá se sexu ani zvratkům. No a dál?

Z producentské dílny Adama Sandlera se na Netflixu objevila romantická komedie, která svůj původ nezapře. A z toho je už patrné, že skalní fanoušci sandlerovek si přijdou na své, avšak kdokoli jiný nemá jediný důvod, proč se o film zajímat. Tedy, jeden trochu nečekaný vlastně ano. Bude to ale stačit?

V hlavní roli se objevuje nenapravitelný béčkař (tedy, v těch lepších momentech své kariéry) David Spade, který ani v polovině šesté dekády svého života neuhnul z fyzického humoru a kukuče věčného zoufalce. Což sem bez problémů zapadá, jelikož hraje nudného korporátního patrona, který na firemní teambuilding na Havaji omylem pozve špatnou dívku. Před nedávnem totiž začal randit s Melissou (Missy), která je krásná, milá a chytrá; kvůli shodě jmen se však na výletě ocitne jiná Missy, jejíž kvality jsou, ehm, o poznání skrytější. Takže vtipná záměna, ha ha.

Romantická komedie Ta druhá vychází z tradičního příběhového vzorce, k jehož obohacení nijak nepřispívá. Zpočátku nesourodá dvojice se postupně sbližuje a nudný antihrdina si časem uvědomí, že tahle Missy je pro něj nakonec vhodnější. Žánrová klišé jsou naplněna a film by mohl bez problémů zapadnout do většiny podobné, levné a zcela zaměnitelné netflixovské produkce. Jednu velkou výhodu však přece jen má.

Tou je Lauren Lapkus v úloze oné původně špatné Missy, která svůj komediální talent nezapře. Zatím se prosadila především v seriálech, ovšem zde výborně ztvárňuje opravdovou noční můru každého uťáplého muže. Její postava drze hovoří o sexu, otevřeně komentuje nedostatky ostatních a rozličnými cestami ponižuje sebe samu i svého nedobrovolného milého. Šílenost tohoto charakteru nepřestává bavit, jelikož zpravidla nějakých nechutným způsobem nabourá jinak tradiční žánrovou scénu. A tak zatímco příběh jede po předem zcela jasných kolejích, Lapkus je duší a tahounem celého díla.

Ostatní jména jinak dávají najevo, o jak rutinní dílo se jedná. Najatý režijní béčkař Tyler Spindel, Sandlerova manželka Jackie ve vedlejší roli (a jejich děti dokonce v rolích epizodních), stejně jako právem polozapomenutý Rob Schneider. Scenáristé Chris Pappas a Kevin Barnett už napsali jednu sandlerovku Reparát, ale také vcelku chválený seriál Ve jménu našeho Pána. Připočtěte si atraktivní havajské kulisy a střídmou stopáž lehce pod metou hodiny a půl – a je jasné, že s tímhle filmem se nikdo přehnaně nepáral. Obětavý výkon Lauren Lapkus však výsledek vytahuje aspoň lehce nad průměr, který pobaví a rychle uteče.

Příběhově předvídatelné a plné klišé, v konkrétních vtipech stojící na komediální zdatnosti Lauren Lapkus. Jen díky ní je zaměnitelný film aspoň lehce nadprůměrný.

verbst

Memphis