Kazišuci: Recenze

blockerscockblockersike barinholtzjohn cenakazišucileslie mann
Jak dopadla komedie, v níž se tři zoufalí rodiče pokoušejí zabránit svým dcerám v prvních sexuálních zkušenostech?

Příjemných překvapení není v kině nikdy dost a před pár týdny to začalo vypadat, že Kazišuci se mezi ně zařadí. Komedie s logickým, i když tak trochu pitomě působícím názvem se prezentovala hodně blbými trailery, ale zahraniční kritici u ní byli víc než spokojení a jak se později ukázalo, divákům se také líbila. Na to, že působila jako laciný derivát přisprostlých legrácek s trochu béčkovým obsazením, to tedy nakonec dopadlo dobře, alespoň v Americe. No a u nás nakonec vlastně taky.

Kazišuci se točí okolo tří holek, které se chystají na maturitní ples s tím, že krom tance a zábavy si tam poprvé vyzkouší i onen mýtický sex. Jedna už půl roku randí se spolužákem a má celou „operaci“ dokonale naplánovanou, druhá si řekne, že by nebylo od věci to taky prubnout, i když to bere o dost sportovněji a třetí má pocit, že by to měla alespoň jednou zkusit s klukem a ujasnit si tak, jaké pohlaví je tak pro ni zajímavější. Ve středu dění ovšem nejsou tři dívky, ale jejich rodiče. Ti zjistí, co holky plánují a rozhodnou se jim v tom zabránit, protože na sex mají podle jejich názoru ještě dost času. Jak však zastavit tři sexuchtivé puberťačky a nezpůsobit jim totální trapas a možná i trauma?

Režijně debutující Kay Cannon se už pěkných pár let věnuje produkci a má na svědomí sérii Ladíme! nebo seriál Studio 30 Rock a na filmu je „ženská ruka“ docela patrná. A je to dobře. Kazišuci totiž nejsou pouhou další bláznivou komedií, kde by se více či méně úspěšně měly střídat vtipné dialogy s nějakými těmi fekáliemi a nevázaným blbnutím. Na to pochopitelně taky dojde, ale popravdě všechny scény, v nichž se zvrací nebo v nichž se Johnu Cenovi lije pivo do řiti, tu působí trošku nepřirozeně a na sílu. Nemusíte se sice bát toho, že by na vás v kině vyskočilo drama, ale Kay Cannon se nebojí střídat humorné scény s výrazně citlivějšími a dojemnějšími momenty, než byste u podobného filmu čekali. Je to i tím, že hlavními hrdiny jsou čtyřicátníci a rodiče, kteří sice mají svoje chyby, zároveň jde však o uvěřitelné postavy. Žádného Stifflera nebo policajty ze Superbad (nic proti nim, právě naopak) mezi nimi nenajdete, takže všechny ty rozhovory, při nichž jim dochází, že jejich holky už dorostly do toho věku, kdy na jejich životy nebudou mít tolik vliv, působí opravdově. Kazišuci díky tomu šlapou i ve chvílích, kdy se nedějě a nemá dít nic legračního.

Pochopitelně za to můžou i herci. U Leslie Mann se to dalo čekat, komedií má za sebou dost a jako manželka Judda Apatowa má i spoustu zkušeností s těmi vážněji pojatými. Ovšem Ike Barinholtz a John Cena jsou docela příjemné překvapení. Ten první má snad poprvé v životě roli, v níž není otravný a jeho táta, jehož všichni tak trochu neprávem považují za sobecké hovado, je hodně fajn. A John Cena těmhle dvěma bez problémů stačí, navíc ho tohle blbnutí a postava přecitlivého tatíka evidentně baví.

Na Kazišuky se zkrátka dobře kouká. Hrdinům budete držet palce, humor až na těch pár zbytečně eRkových momentů šlape výtečně a nakonec je to vlastně i docela doják. Kvůli scénám, kdy na sebe hrdinové blijí v limuzíně nebo detailním záběrům na mužské genitálie si nedovolím doporučit, abyste na to brali rodiče, ale pokud chcete bláznivou komedii, která se nebojí namísto lacině vyhrocených situací sázet na zajímavé a dost uvěřitelné hrdiny, nudy se bát nemusíte. Nečekal jsem, že si Kazišuky takhle užiju. A o to větší z toho mám radost.

Trojice zoufalých rodičů právě zjistila, že jejich dcery chtějí na maturitním plese krom alkoholu a lehkých drog vyzkoušet i sex. A v tom jim musí za každou cenu zabránit. Na konci ale možná zjistí, že problém není v jejich dětech, ale v nich samotných… Kazišuci jsou povedená komedie, v níž se funkčně střídají humorné scény s těmi vážnějšími a dospělejšími. Humor naštěstí převládá a nebýt pár zbytečně přepálených scén, mohlo to být ještě lepší. I tak je to ale překvapivě hodně příjemná věc.

Vincent

PraSiteL

hroubek