Vadí nevadí: Recenze

jason blumjeff wadlowtruth or darevadí nevadí
Kde je Rimsy, když ho člověk potřebuje?

Pro tvůrce hororů jsou kletby dost vděčná záležitost. Proklít lze dům, konkrétního člověka, celou rodinu, ale třeba i deskovou hru. No a u Vadí nevadí se zlo schovalo do téhle pitomé táborové zábavy, jejímž cílem je z účastníků dělat hňupy, nebo je alespoň ztrapnit. A do značné míry se to děje i tady. Nový horor z dílny Jasona Bluma je opravdu hodně trapná záležitost. A popravdě dost možná nejidiotštější věc, jakou jsem v kině v posledních letech viděl.

Trojice kamarádek v klasickém hororovém složení „hodná holka, štětule, krásná a blbá“  vyráží spolu se svými ještě klasičtějšími protějšky „hezoun a vůl, rozpolcený správný kluk a homosexuální Asiat (tvůrci projevili fištrón, jedna postava zastupuje hned dvě minority)“ chlastat do Mexika. Tady se nechají naprostým cizincem ukecat k tomu, aby navštívili starou polorozbořenou misii a zahráli si tu zmíněnou hru, protože přesně tyhle věci lidi ve skutečnosti dělají. Bohužel na místě z jejich průvodce vypadne, že hra je prokletá a nikdy neskončí. A oni budou muset plnit drsné výzvy nebo říkat pravdu, jinak za to zaplatí životem. Nikdo mu samozřejmě nevěří, po návratu domů se ale začnou dít hrůůůůůůzné věci.

Hele na rovinu – tohle je prvotřídní srágora. Režisér Jeff Wadlow není úplné dřevo a natočil třeba dvojku Kick-Ass, ovšem z tohohle debilního nápadu by zábavný a napínavý horor nevydoloval ani John Carpenter s Wesem Cravenem. Asi bych byl schopný přehlédnout fakt, že ve filmu skoro nikdo nezvládá hrát a že hlavní hrdinka vypadá jako oživlá disneyovská princezna, která se začne srandovně klepat v každé vyhrocenější scéně. Srovnal bych se i s tím, že lekačky jsou mizerně natočené a přesně na těch místech, na nichž je budete čekat a vlastně mě ani moc nevadil způsob, jak směšně se zjevuje ústřední zlo. Ale samotná úroveň pitomosti u Vadí nevadí zdaleka překračuje to, co jsem schopný tolerovat. A to to jsem schopný tolerovat skoro všechno.

Vadí nevadí si totiž není své debility vědomé a je fascinující sledovat, s jakou samozřejmostí a sebevědomím se pokouší tvářit jako seriózní horor. Všechny papírově děsivé scény pak ale vyvolávají spíš takový ten lítostivý úsměv, kdy se člověk za tvůrce malinko stydí. A je fuk, jestli zrovna hrdinové vykecávají děsivé tajemství své minulosti, díky němuž s nimi přestanou kamarádi na pět minut mluvit (nebojte se, usmíří se o dvě scény později), nebo bojují o život ve scéně, kdy musí přejít přes střechu domu a u toho klopit flašku chlastu. Vadí nevadí nemá žádné nápady a momenty, které by měly potenciál pobavit, vyděsit nebo jakkoliv zaujmout a ve své nadutosti, kdy se tváří jako velká a děsivá podívaná, začne v půlce otravovat. Tak moc, že už přestane být i směšný.

Nejzajímavější na tom všem je nakonec fakt, že se v půlce natáčení neobjevil nikdo z producentů a neřekl, že by možná nebylo od věci se na to vykašlat a jít zbytek rozpočtu prochlastat. To, že Vadí nevadí bude volovina, muselo být jasné úplně všem. Ale vzhledem k solidním tržbám očekávám, že do dvou let tu máme film o Člověče, nezlob se, kde když někomu z hrdinů vyhodí figurku, tak zemře... A nepřekvapilo by mě, kdyby to dopadlo lépe než tohle.

avatar2/10

Parta kamarádů jela chlastat do Mexika, domů si ale krom kocoviny přivezli i prokletí, které je nutí odkrývat největší tajemství a plnit úkoly dementní hry. A je to přesně tak pitomé, jak čekáte. A navíc i zatraceně nudné, protože nefungují lekačky, herci ani snahy o napínavé scény. Celé je to vlastně docela trapné.

Sony

ShadowStrike81

Hannibal