Vezmeš si mě, kámo?: Recenze

philippe lacheautarek boudalivezmeš si mě, kámo?
Drsná, zlá, sprostá, ale taky docela svižná. Prostě francouzská komedie poslední doby.

Tahle partička nás pár let zásobuje docela nekompromisními kousky s dost kolísavou kvalitou. Pod taktovkou Philippa Lacheaua se na podzim objevila ucházející Alibi na klíč, kterým jsem se sice vyhnul, ale o dva roky dříve jsem zakusil Léto All Exclusive. A jak se tak koukám na tehdejší recenzi, většinu bodů bych mohl zkopírovat i sem. Režie se tentokrát ujal další pravidelný účastník těchto taškařic, Tarek Boudali, který využil svého marockého původu a tradiční schéma příběhů a vtipů obohatil atraktivním kulturním zázemím. Ale stačí to?

Ovšemže ne, spíše se jedná o další dávku téhož: Talentovaný Yassin odjíždí z Maroka na studia do Francie, nepochopitelně je však pokazí a čelí deportaci. Před ní ho může zachránit jen fingovaný sňatek, a tak proč se neuchýlit k tomu nejbizarnějšímu řešení situace a nevzít si svého nejlepšího kamaráda, že? Je jasné, že na tuto zápletku se nabalí spousta vedlejších linek vedených obskurními postavičkami – nekompromisním úředníkem, tradicionalistickou matkou, bývalou láskou i nespokojenou kamarádovou přítelkyní. Po chvíli je ve hře postav jak na orloji a komika plyne především z jejich frenetického točení, jež vám nedá oddychnout.

To je však nakonec dobře, neboť člověk nemá tolik času všímat si banality příběhu. Co naopak opět vynikne, je morální pochybnost celkového dění i jednotlivých frků, které se nebojí utahovat si z homosexuálních stereotypů, slepců, starých lidí a vůbec všeho, z čeho by se utahovat tak nějak nemělo. Musím ale bez mučení přiznat, že několikrát jsem se skutečně zasmál, jelikož pár nepatřičných šťouchnutí je povedených; nekompromisní mravokárci a bojovníci proti stereotypům však budou rozhodně pohoršeni.

Tematicky se nejedná o žádné překvapení, pod opět otřesným názvem se skrývá klasická ztřeštěná komedie rozebírající rodinné nároky, kulturní rozdíly, problémy spojené se zamotáváním se do pavučiny lží a tak dále. Oproti Létu All Exclusive je třeba uznat posun v plynulosti vyprávění i schopnosti udržet tempo. Také je znát, že skupina herců je už nějaký ten pátek sehraná a jejich vzájemná chemie funguje. Trochu ji podráží jen standardně nepříliš povedený dabing. Hodina a půl se bez problémů přežít dá, ale víc než pár slušných momentů rozhodně nečekejte.

avatar5/10

Místy docela vtipná, leckdy však také trapná komedie od osvědčeného týmu. Pokud jste viděli jejich předchozí kousky, dokážete si velmi přesně představit, jak vypadá i tenhle kousek – čili nijak extrovně.

Dataminer

Hannibal

Bajco