Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Tom Cruise má problém, porazil ho Tyler Perry


ikona
TedGeorge
ben afflecktom cruisetržby
Tom Cruise nebude rád vzpomínat na tento víkend v kinech 

Čekali jste to? Já doufal, že k tomu nedojde. Američané jsou asi zblblí z nadcházejících prezidentských voleb a nechali tak Toma Cruise spolknout další hořkou pilulku. Ale o tom až v následujících odstavcích. Vítejte u předposledního říjnového tržebního reportu. Pokud by se dal říjen v amerických kinech něčím charakterizovat, tak to jsou stejné otvíráky nových filmů. Dívka ve vlaku? První víkend za necelých 25 mega. Affleckovo Zúčtování? První víkend za necelých 25 mega. Korpulentní Madea? První víkend za necelých 28 mega. Vůbec bych se nedivil, kdyby říjen ukončil Tom Hanks otvírákem Inferna za 25-28 kulatých. Pojďme zpátky k právě končícímu víkendu.

Zlato má Tyler Perry a mně to vadí. Tržby posledních filmů amerického Zdeňka Trošky měly klesající tendenci a kdyby Madea propadla, mohl nás pan režisér otravovat v kinech s menší frekvencí. Nestalo se. „Komedie“ Boo! A Madea Halloween dokázala zvítězit v přímé konfrontaci s hvězdným Tomem Cruisem a připisuje si 27,6 milionů dolarů. S rozpočtem 20 melounů míříme rychlostí blesku do ziskových vod a vůbec nevadí, že svět na ten film nebude chodit. Celkových 50 milionů ze zámoří je v kapse a na dalším z řady nekonečných sequelů se již jistě pilně pracuje.

Samotný Perry takový úspěch potřeboval. Minulý rok neposlal do kin žádný film. Rok předtím mu propadl The Single Moms Club a v roce 2013 zklamala 16 milionovým otvírákem Vánoční Madea. Když se podíváte na následující odkaz, tak vám bude jasné, že od Tylera se po letech konečně začali odvracet věrní černošští diváci. V letech 2005 – 2012 přitom režisér dokázal vyprodukovat neuvěřitelných 11 (!) filmů, které si s malým rozpočtem přišly na velmi pěkné peníze. Vydupal si tím naprosto bezprecedentní smlouvu s chřadnoucím studiem Lionsgate. Ta mu zaručuje většinu zisků ze svých filmů a Lionsgati berou jenom malá procenta za distribuční poplatky.

Je na čase naříkat nad tržbami druhého Jacka Reachera. Závan pozitivna do mého reportu vnese až bronzová a bramborová pozice. Plno lidí vám řekne, že 23 mega za první víkend není pro nový film Toma Cruise špatná vizitka. Není to pravda. Vycházejí z následujících faktů. První Reacher otevřel před čtyřmi lety o Vánocích 15 miliony a dočkal se sequelu. Dále zdůrazní, že Tom si vždy vyzobe tržební třešničky na dortu hlavně ve světě a samotná Amerika vlastně ani nemusí bourat tržební rekordy. No a do třetice akcentují malý (a pokračováním zopakovaný) rozpočet 60 milionů dolarů, který se přece musí zaplatit už z kin.

Vyvrátíme první apologetiku. Ano, otevírací víkend thrilleru Jack Reacher: Nevracej se je větší, než ten u prvního dílu. Ale první film startoval o Vánocích a došel si nakonec pro 80 milionů dolarů. Na to může dvojka zapomenout s jistotou rovnající se panictví Jiřího Ovčáčka. Maximum pro Cruise bude 60-65 milionů z USA. Tedy pokles oproti čtyři roky starému filmu, který se už tenkrát nemohl pyšnit velkými tržbami. Nemluvě o inflaci.

Druhá omluva pro sequel? Cruise si to nahrabe ve světě, říkají. Zase ne. K dispozici jsou čísla z prvních 40 trhů a Tom si přišel na mrzkých 31 milionů. Těch 40 trhů reprezentuje asi 75% všech zemí, kde bude agent smrdící zlatými osmdesátkami startovat. Nebudu vám tu prezentovat zklamavší čísla z každé země a zmíním jenom Čínu. Do té jel Cruise film propagovat, tajtrlíkoval tam, jak je mu vlastní, a z tisíců kinosálů si přišel na šíleně nízkých 5,6 milionů. To je prostě průšvih. Chcete srovnání? Stejný víkend startoval v zemi s hodně dlouhou zdí druhý Mechanik Jasona Stathama. A vydělal tam 24 milionů. Uff.

No a konečně ten rozpočet. Studio Paramount tvrdí, že je stejný jako u jedničky, tedy 60 mega. Cruise si znovu nebral skoro nic předem a zbytečně doufá v procenta z tržeb. Pokud u Paramountů nejsou blázni, tak mu nic nedají. Reacher se totiž nemůže dostat do černých čísel. Pojďme na chvíli věřit oficiálnímu rozpočtu 60 mega. K tomu si přidejte (minimálně) dalších 80 milionů na celosvětovou reklamu. Vyreklamovat blockbustery běžně stojí dokonce víc než 150 milionů, ale Reacher s nižším rozpočtem je přece jenom jiná liga. Celkové náklady tedy jsou zhruba 140 milionů. V Americe budeme končit někde u 60 milionů. Z toho dostanou půlku kina. Studio tedy má 30 milionů.

Ve světě je poměr ještě horší. Jestli si tam Cruisův agent bez minulosti přijde na 120 mega, tak z toho studio uvidí maximálně 50 kulatých. Jsme tedy na 80 milionech pro Paramount a z matematiky jste jistě také maturovali. Tomovi tak nezbyde nic jiného, než pokleknout na kolena a prosit za odpuštění kvůli preprodukčním průtahům u pořád sakra ziskové Mission: Impossible. Jack Reacher je totiž mrtvý.

Konečně jsme u bronzu a je na čase můj proud slov, chvílemi připomínající zfetovaného Jamese Joyce, popohnat. Fakticky stejné tržby vykazuje sequel hororu Ouija a Zúčtování Bena Afflecka. BoxOfficeMojo se rozhodlo o pár tisíc dolarů popostrčit na třetí pozici právě to pokračování hororu. Nebudeme rebelové a budeme s nimi souhlasit. Alespoň do zítřka, než vyjdou konečná čísla. Ouija studia Universal se před dvěma roky dočkala mizerných reakcí kritiků a velkých tržeb. Občas to prostě jde ruku v ruce. S rozpočtem 5 milionů dolarů si jednička došla pro více než 100 milionů dolarů celosvětově a druhý díl proto byla jistota. Přesně dva roky po premiéře jedničky je tady.

Nebude to taková nálož jako u prvního dílu, ale studio Universal zase vydělá pěkné peníze. Rozpočet se sice zdvojnásobil na 10 milionů dolarů, ale počátečních 14 mega z Ameriky ukazuje na 40 milionů celkově z USA a dalších 30-40 melounů ze světa. Jenom pro srovnání je třeba zmínit, že pokračování hororu Blair Witch otevřelo v zámoří za pouhých 9 mega. Nízkorozpočtovým hororům nekvete pšenka v kinech pokaždé, ale je to pořád sázka na jistotu.

Na řadě je Ben Affleck okupující (prozatím) bramborovou pozici. Tady je třeba zatleskat. Diváci na Bena prostě slyší a tak jeho nejnovějšímu thrilleru Zúčtování dopřáli velmi pěkný pokles o 43 %. Bylo z toho dalších 14 mega a prozatím celkových 48 z Ameriky. Svět se s 10 miliony teprve rozjíždí, ale jistě o sobě také dá vědět. Vzhledem k rozpočtu 44 milionů dolarů by si jeden myslel, že z toho pro Warner Bros. budou velké zisky, ale je třeba mít na zřeteli následující: Dobře informované zdroje z webu Deadline tvrdí, že Warneři mají Afflecka za rodinné stříbro a pro úspěch byly ochotní udělat cokoliv. Tím „cokoliv“ nemyslím ani tak to, že Benovi poskytnou tryskáč pro každou cypovinu, ale spíše fakt, že do reklamy prý investovaly dvojnásobek toho, než co je u filmů s podobným rozpočtem běžné. Abyste mi rozuměli správně – Zúčtování ty peníze vydělá a jistě se zaplatí. Jenom to není přímá trefa do černého.

Máme tu páté místo a tam je Dívka ve vlaku. Ta jistě dělá Universalům radost. Dáma na kolejích vydělala tento víkend dalších 7,3 milionů dolarů a s radostí houkajícího motoráčku nabírajícího teenagery jedoucí na první letní tábor s alkoholem překonala hranici 100 milionů dolarů celosvětově. Někteří čtenáři tuto detektivku trochu nefér srovnávali se Zmizelou Davida Finchera, ale to byla tenkrát jedna z tržebních tref roku. Tohle je jenom fajn detektivka, která vydělá slušné peníze.

Šesté místo má nejnovější fantasy film Tima Burtona. Sirotčinec slečny (Evy Green) Peregrinové klesnul tento víkend v Americe o nádherných 33 procent a do kasičky přisypal dalších 6 mega. Tím pádem se v kolonce amerických tržeb skví necelých 75 mega. Burtona zachraňuje svět. Ten přidává skvělých 150 mega. Škoda nesmyslně velkého rozpočtu 110 melounů. Studio Fox mohlo vydělat velké peníze. Takhle se film jenom zaplatí.

Nešťastnou sedmičku si vytáhl Zach Galifianakis, Gal Gadot, Jon Hamm a Isla Fisher. Jejich sračková komedie Špioni odvedle po zásluze propadla s 5,6 miliony dolarů a aniž byste to tušili, tak si čtete poslední turbo-odstavec. Osmé místo má komedie s všeříkajícím názvem Kevin Hart: What Now. Všudybyl Kevin vyklízí pole s poklesem 65 % oproti minulému víkendu a na svůj poslední film bude jistě chtít rychle zapomenout. Devítku si vysloužilo animované Čapí dobrodružství, které v kinech (stejně jako každý druhý animák) drží velmi pěkně. Pokles o 28 %, další 4 mega do warnerovské kasičky a celosvětově už je na kontě skoro 150 mega. Nakonec docela úspěch. Závěr článku obstará desáté místo. To má Deepwater Horizon: Moře v plamenech a stydí se za to. Dalších 3,6 mega totiž nemění nic na tom, že před sebou máme propadák s obřím (a několikrát snižovaným) rozpočtem a černou kaňku v resumé Petera Berga a Marka Wahlberga. Tu černou kaňku jim nedává hrstka spokojených diváků, ale naštvaní účetní studia Lionsgate.

Tržby za víkend

Příští víkend bude v široké kinodistribuci startovat jediný film. Inferno se pokusí o zázrak a otvírák větší než 30 milionů. Osobně tomu nevěřím, ale zhodnocení nechám na Civalovi. Ten se za týden přihlásí s dalším reportem. Dělá to už dobře 10 let, tak mu v diskuzi zatleskejte. Mějte se dobře a čtěte MovieZone. Pokud vás zajímají tržby, tak vás jistě brzy potěší můj další tematický článek.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (51)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace