Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Počátek kopíruje Batmana, Angelina stále v kurzu


ikona
Cival
angelina joliechristopher nolaninceptiontržby
Jak vypadá americký kasovní žebříček za uplynulý víkend? 

Christopher Nolan natočil nejen další zásadní film, ale i další velký komerční hit. Rozhodly o tom zisky Počátku během druhého víkendu v kinech. Z dalších 43 vydělaných milionů (při propadu o 31%) zřetelně vyplývá, že nová sci-fi bude v kinech podobnou trvalkou jako Temný rytíř. Přestože američtí recenzenti hodnotí Počátek „jen“ velmi spokojeně, jako jeden z deseti až dvaceti nejzajímavějších filmů roku, diváci mají naprosto jasno: Počátek letos překonává vše a těžko se mu nějaký flák příštích měsíců vyrovná.

Díky divácké spokojenosti se můžou kina plnit i v delším časovém horizontu. Někomu sice Počátek připadá zbytečně komplikovaný, jiným chladný, obecně je ale vítán s extrémním nadšením. Nolanova sci-fi má i velkou výhodu v tom, že se kolem ní vznáší aura velmi inteligentní a komplikované sci-fi, kterou přitom pochopí i třináctiletí teenageři – diváci všech věkových kategorií se tak můžou vzájemně utvrzovat ve své intelektuální vyspělosti a vytříbeném vkusu, když si v programu zvolí Nolana. A dostanou chytlavý nášup, jemuž se nemůže rovnat žádný jiný velký neanimovaný blockbuster letošního léta. 

Tržby Počátku během týdne a o druhém víkendu poměrně věrně kopírovaly předloňské výnosy Temného rytíře od druhého týdne v distribuci dál. Pokud by Počátek i v dalších dnech držel Batmanovo tempo, atakovaly by jeho tržby hranici 300 milionů dolarů. Nicméně i fakt, že má Počátek bez problémů našlápnuto na čtvrtmiliardu, je pro Warnery velmi potěšující. Výjimečnou podívanou totiž neodskáčou po finanční stránce, zvlášť když se kina plní i ve zbytku světa. Na druhou stranu, při asi největší reklamní kampani, jakou letos nějaký hollywoodský blockbuster měl (taky na vás billboardy a televizní spoty vybafnou asi desetkrát denně?), se ani není nad čím podivovat…

Zajímavý je i pohled na stříbrnou pozici, kam se protlačil akční thriller Salt s Angelinou Jolie. Její Wanted před dvěma lety ohromilo padesátimilionovým otvírákem a Angelině přisoudilo pověst jediné hollywoodské ženy, která utáhne vlastní popcornovku, klidně i akční. Špiónská novinka Salt mohla tuhle image velice snadno zrušit, protože vlažné trailery a rozpačitá vizáž filmu jako levnější variace na bourneovky, neslibovaly velkou dolarovou sklizeň. Chyba lávky! Angelina potvrdila svou star-power a její Evelyn Salt o prvním víkendu shrábla 36 milionů.

Suma to samozřejmě není nějak monstrózní a „zraky vytírající“. Ale uvědomme si, že akční žánr je na úbytě a že otvírák Angelininy novinky překonává o víc jak deset milionů úvodní tržby Predátorů, A-Teamu i Cruiseova Zatím spolu, zatím živí, tedy nostalgických akčňáků, které se zdály mnohem atraktivnější než Salt. Jenže jejich přitažlivost se vztahuje zjevně hlavně na internet a zejména na mužskou populaci. Angelina naproti tomu zvládá oslovovat výrazně širší diváckou skupinu, jak pány, tak dámy, jak diváky, kteří by od ní mohli očekávat dravý thriller se sexy dračicí, tak i rodinky žádající oddychový popcorn bez kontroverzí. Angelina je každopádně v současnosti největší ženskou hvězdou na hereckém nebi a v dohledu není nikdo, kdo by jí mohl konkurovat. Ne, ani Kristen „po Twilight sáze to budu mít těžký“ Stewart.

Na příčce třetí najdeme další animovanou stálici roku 2010. Chválená komedie Já, padouch výrazně vylepšuje distribuční bilanci studia Universal - čerstvě přisypaných 24 milionů film vytlačilo už na 161 mega. Dvoustovka je na dohled.

Poloviční propad výnosů naopak definitivně pohřbil snahu Jerryho Bruckheimera svézt se na kouzelnické fantasy mánii. Čarodějův učeň je těžkým propadákem, který na tržbách dorovná sotva třetinu z kolosálního stopadesátimilionového rozpočtu. Ohrozí tenhle průšvih nějak harmonickou spolupráci Jerryho s Nicolasem Cagem a režisérem Johnem Turteltaubem? Uvidíme po třetích Lovcích pokladů…

Ještě větší „držák“ než Já, padouch je Toy Story 3. V kinech se ale pohybuje výrazně dýl a navíc po násobně větším startu. Proto na jeho americkém kontě svítí už 379 milionů. Čtyřstovka je za bukem. Toy Story přitvrzuje i mimo Ameriku, takže celosvětově má už 730 milionů.

Až z šestého místa vstoupila do distribuce rodinná skoro-fantasy Ramona (v originále Ramona and Beezus). Film otevřel za 8 melounů, což je s ohledem na známou literární předlohu a popularitu teen hvězdičky Seleny Gomez celkem zklamání. Skromný patnáctimilionový rozpočet nicméně nenaznačuje, že by měly kvůli neúspěchu filmu padat ve studiu Fox hlavy.

Žebříček uzavírá veleúspěšná buranská komedie Machři s Adamem Sandlerem, upírský megahit Zatmění, katastrofální fantasy Poslední vládce větru a kasovně rozpačití Predátoři.

Kompletní pořadí tržeb zde.

Za týden se Warneři pokusí udělat terno s pokračováním rodinného hitu Jako kočky a psi. Zac Efron se bude snažit zaujmout ve vážnější herecké poloze v dojáku Charlie St. Cloud a překvapivé upozadění zkusí překonat remake bláznivé francouzské komedie Blbec k večeři se Stevem Carellem a Paulem Ruddem.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (16)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace