Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Karate Kid zmasakroval A-Team


ikona
Cival
tržby
Jak jedno děcko v pokladnách kin přepralo čtyři frajery... 

Souboj diváckých pamětí aneb co všechno zmůže nostalgie, v takovém duchu se nesl uplynulý víkend v amerických kinech. Proti drsňákům z A-Teamu se postavil malý černošský klučina, který chtěl znovu vykopat na výsluní odkaz Karate Kida. Dopadlo to podobně, jako když David potkal Goliáše…

Karate Kid totiž prolomil černou sérii novinek letošního léta a stal se prvním velkým, ryze pozitivním, překvapením. 56 milionů dolarů je zcela enormní otvírák. Relativně levná čtyřicetimilionová produkce díky němu zaútočí na neslýchaných 150 mega jen ze Severní Ameriky! Arénová klasika z osmdesátých let, na které většina z nás vyrůstala, tak má svého superúspěšného mladšího nástupce, na němž si budou nejspíš nápodobně ujíždět další generace prcků.

Celková cifra je samozřejmě zarážející, úspěch ale sám o sobě šokovat nemůže. Karate Kid disponoval překvapivě fajn trailery, pozitivní jsou i názory recenzentů a – hlavně -  samotný snímek je tak chytře marketingově vypočítán, že se studiu Sony mohlo podařit dostat do kin zástupce všemožných diváckých skupin. Pamětníky i jejich ratolesti, Afroameričany, Asiaty a samozřejmě i bělochy, kteří si užívali originál v době, kdy se tak velká etnická různorodost ještě nenosila. Na Karate Kida se přeneslo kouzlo Willa Smithe, jenž byl kasovně nejspolehlivějším hercem uplynulé dekády. Jako správný tatík rozmazluje svého synka a snaží se z něj hned zkraje udělat velkou hereckou (a pěveckou?) hvězdu. Nutno říct, že se mu záměr dost daří, protože triumf Karate Kida malému Jadenu Smithovi zajistí hodně lukrativních nabídek v letech příštích (na produkci filmu se mimochodem podíleli oba jeho rodičové). Snad Jaden rychle vyroste a nebude nás moc dlouho zlobit svým prepubertálním kníkavým projevem…

Smutná je nicméně skutečnost, že Karate Kid brutálně zastínil novou verzi akčního A-Teamu. Málokterému letnímu blockbusteru budeme tolik fandit - rozhodně v tom není jen náklonnost k zábavným akčním jízdám s pořádnými chlapáky, jako spíš prostý fakt, že A-Team se nečekaně povedl a že uvedl na scénu kvartet parádně sehraných drsňáků, kteří by si pár dalších filmů zasloužili. Je velká škoda, že se misi téhle party nepodařilo prodat za víc než 26 milionů, kterážto suma nedává šanci ani na nastřádáni sta milionů.

B. A. Baracus, Face, Hannibal a Murdock se přitom předvedli vlastně jen v prequelu a ty nejzábavnější akce si mohly nachystat teprve v druhém nebo třetím díle. Jenže pokračování se dočkáme stěží, i když si to – a to si dovolím tvrdit vcelku bez obalu – většina z vás v kině nebude chtít připustit. A-Team by musel zázračně spasit zbytek světa, jenže v něm rozhodně nemá původní seriál takovou tradici jako v Americe. Proinvestovaných sto padesát milionů dolarů (na filmu jsou alespoň vidět) se bude vracet jen velmi těžko. A i kdyby si film našel hordy fanoušků, v číselném vyjádření jich asi nebude dost na to, aby tvůrci mohli začít připravovat dvojku. Opakuji: Velká škoda.

Neúspěch A-Teamu připomněl, že o finančním úspěchu filmů nerozhodují fanouškovské mánie ani internetové hity. A už vůbec ne nostalgie, což je veličina dlouhodobě přeceňována. I na MovieZone nejvíc pozornosti sbírají akční hrdinové a dozvuky osmdesátek a devadesátek, v reálu je ale žánr v podstatě mrtvý. Víc než nostalgickým testosteronovým látkám se daří bijákům pro celou rodinu. Fandové se nemůžou zlobit na nespravedlnost světa, když vydělávají různé Alenky, Shrekové a Twilight ságy. Prostě podobně zarputilých diváků je příliš málo a ještě míň z nich je ochotno platit v kině za lístek. Při pohledu na potápějící se velkoprodukci Foxů teď musí tuhnout rysy lidem zodpovědným za Expendables. Ti totiž staví na vzpomínkách ještě víc než A-Team a nemůžou v trailerech servírovat tak chytlavá popcornová lákadla. Stallone a spol. budou muset hodně máknout, aby se Odepsanci (ano, tak zní oficiální český název) nestali po Losers a A-Teamu třetí odepsanou týmovkou letošního roku. Pak už by náš pláč nešel utišit.

Pryč od novinek. Bronzovou příčku v žebříčku uhájilo poslední dobrodružství zeleného zlobra. Shrek: Zvonec a konec si připsal dalších 15 milionů, celkově jich má 210 a docela se mu daří využívat toho, že je diváky i recenzenty hodnocen výrazně lépe než Shrek Třetí. Propady jsou třetinové, proto nakonec padne 250 milionů ze Severní Ameriky…

Dalších deset milionů si připsal bláznivý spin-off komedie Kopačky Dostaň ho tam! Momentálně přepočítává 36 milionů a je zřejmé, že vydělá zhruba tolik, co předchůdce (který se zastavil na 63 milionech).

Poklesy tržeb okolo 50% postihly čtvrté Vrahouny i pátého Prince z Persie. Oba jsou na tom dost špatně, protože v Americe nevydělají ani polovinu svých nákladů. Zachraňovat je bude muset videotrh a zbytek světa – v tomhle ohledu se líp vede Princovi, který z mimoamerických destinací přivezl už 200 milionů dolarů.

Marmaduk na sedmém místě jednoznačně prodělává, osmý Sex ve městě 2 za mořem neutrží ani sto milionů, což je šok. Bohužel stovku už přineslo uvedení ve zbytku světa, takže pořád hrozí, že než bude herečkám šedesát, vznikne ještě třetí díl.  

Desítku uzavírá zítra třísetmilionový Iron Man 2 a chválený, byť neúspěšný, horor Splice.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden v kinech vyšpulí rty Megan Fox jako sličný doprovod comicsového drsňáka Johana Hexe. Monstrózní tržby se nicméně očekávají hlavně od třetího Toy Story. Přijde ve 3D.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (29)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace