Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Titáni chtěli víc. I tak mají rekord...


ikona
Cival
clash of the titanstržby
Alenka v říši divů zdolala metu 300 milionů, kinům ale vládnou jiné 3D hity... 

Dalo se to koneckonců očekávat. Kasovní maximum za velikonoční víkend v amerických kinech neleželo příliš vysoko. Už čtvrtým rokem jej drží čtyřka Scary Movie, a to na úrovni čtyřiceti milionů. Inflace a hlavně 3D revoluce za tu dobu hodně zdražily vstupenky, studia navíc začala své velké hity cpát i mimo letní sezónu, klidně na březen a duben (poděkujme 300 a Rychlým a zběsilým).

Remake klasického Souboje Titánů tedy vtrhl do 3777 kin, s mocnou podporou trailerů a s přísliby testosteronové řežby v atraktivních kulisách. Kritici na ně neslyšeli, takže Titáni podle očekávání sbírali většinou záporné recenze. Diváci ale jsou poměrně spokojení – a hlavně jich není úplně málo, protože o víkendu film vydělal 61 milionů dolarů (se čtvrtečními předpremiérami rovnou 64). Ano, Alenka utržila o svém prvním víkendu sumu dvojnásobně velikou, ale velebený animák Jak vycvičit draka se před týdnem rozjížděl o třetinu pomaleji. U Warnerů tudíž může panovat spokojenost.

TRŽBY FILMŮ VE 3D
NEJVĚTŠÍ VELIKONOČNÍ OTVÍRÁKY

Velikonoční rekord padl a díky 3D formátu a puncu solidní popcornovky můžou Titáni sbírat další dolary. Oficiální náklady jsou přitom vyčísleny na relativně skromných 125 milionů, což je suma, kterou nebude těžké poplatit. „Antické“ blockbustery hodně vydělávají i na neamerických trzích (z pochopitelných důvodů) a Titáni díky nim rozhodně neskončí v mínusu. Navíc se studiu potvrdilo, že je velmi výhodné konvertovat, klidně i narychlo, bijáky do 3D. Statistika uvádí, že víc jak polovina lístků byla zakoupena právě na 3D projekci, konverze do stereoskopického formátu přitom stála prý jen nějakých pět milionů dolarů. Warnery ani nemusí trápit, že mohutný sedmdesátimilionový otvírák masakru 300: Bitva u Thermopyl se nepodařilo beze zbytku zopakovat.  

Americká kina zažila celkově velmi úspěšný víkend, nejlepší dubnový v historii, dařilo se totiž i dalším novinkám. Král černošských melodramat Tyler Perry na 3D formát nepřešel, přesto vydělává čím dál tím víc. Sequel k úspěšné vztahovce Why Did I Get Married, nazvaný Why Did I Get Married Too, překonal tržby svého předchůdce a otevřel za 30 milionů dolarů. První díl nasbíral 51 milionů, dvojka se protlačí dokonce přes milionů šedesát. Perryho levňoučké filmy zkrátka i nadále vydělávají nehorázné sumy a dělají ze svého tvůrce jednoho z nejúspěšnějších hollywoodských filmařů současnosti. Nemusíme přitom dodávat, že Evropanům Perryho afroamerické dojáky zůstávají nadále utajeny… aniž by to někoho mrzelo.

TRŽBY FILMŮ TYLERA PERRYHO

Výborně se o druhém víkendu v distribuci dařilo i animáku Jak vycvičit draka. Po právu adorovaná fantasy, kterou byste si rozhodně neměli nechat ujít (nejen v IMAXu), sice o minulém víkendu malinko zklamala, výborné přijetí jí ale pomáhá držet tržby stále vysoko. Během týdne Drak najednou vydělával víc než třeba loňští Monstra vs. vetřelci, o víkendu pak do kasičky přisypal dalších 29 milionů (propad o střídmých 33%), takže má momentálně na kontě 92 mega a před sebou ještě docela růžovou kasovní budoucnost. Nápor největší 3D konkurence totiž dreamworksácká novinka ustála. A její věhlas se šíří…

Poslední novinka týdne startovala už ve středu. Za pět dnů promítání si teenagerská romance Last Song vyprosila velmi potěšujících 25 milionů dolarů. Potěšeni samozřejmě nemůžeme být my, ale pouze účetní od Disneyho… my jsme totiž dostali jen další prokalkulovanou sterilitu s představitelkou Hannah Montany Miley Cyrus. Účetní naopak počítají balík peněz, díky kterému se skromný, dvacetimilionový snímek zaplatí už v kinech.

Pátou Alenku v říši divů musel logicky postihnout nástup Titánů a výdrž Draka. Stalo se, a víkendové tržby spadly o polovinu, na osm milionů. Burtonova adaptace knižní klasiky má však už vyděláno – skoro 310 milionů ze Severní Ameriky a dalších 360 mega ze zbytku světa! Jasný lídr letošních tabulek.

FILMY S NEJVYŠŠÍMI SVĚTOVÝMI TRŽBAMI HISTORIE
NEJVYŠŠÍ AMERICKÉ TRŽBY HISTORIE

 

Osm milionů si tentokrát připsala komedie Hot Tub Time Machine na pozici č. 6. Stála 36 mega, vydělala zatím 27, takže je rozhodně dobře, že padá pomaleji než jiné filmy z žebříčku. I tak budou muset nemalou část nákladů pokrýt až výnosy z videotrhu.

Exmanželka za odměnu na sedmém a Diary of a Wimpy Kid na osmém místě se shodně přibližují průběžným padesáti milionů. Rozdíl je v tom, že Exmanželka byla dražší a od spojení Gerarda Butlera s Jennifer Aniston se slibovaly velké výnosy, zatímco Diary of a Wimpy Kid je levnou rodinnou komedií, která nečekaně zabodovala.

Desítku uzavírá komedie Na tuhle nemám a thriller Prokletý ostrov, jimž aktuální hity urvaly většinu kinosálů.

Největší ztráty ovšem zaznamenala až jedenáctá Greengrassova Zelená zóna. Ambiciózní akčňák za sto milionů dolarů byl z TOP 10 vypoklonkován už o svém čtvrtém víkendu, kdy mu na kontě svítí smutných 33 milionů dolarů (a kdy má z filmů v popředí suverénně nejnižší průměr tržeb na jeden kinosál). Bourneovský tandem Damon -  Greengrass si svou absolutní komerční katastrofu musel vyžrat do dna. Budeme nakonec ještě rádi, když se Zelené zóny vůbec dočkáme v našich kinech.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se potkáme se stejnými tituly, premiéru má totiž jen jeden velký biják, kterým je bláznivá romantická komedie Noční rande. Ctitelé kvality jí nemůžou úplně fandit, protože za ní stojí král průměrných vykastrovaných veseloher Shawn Levy, který za sebe seká jeden komerční hit za druhým (úspěch Nocí v muzeu ještě lze pochopit, výnosy Dvanácti do tuctu a remaku Růžového pantera jsou ovšem neobhajitelné). Jeho novinka naštěstí spojí i dva velké komediální hrdiny (nejen) současných televizních hitovek, Steva Carella a Tinu Fey. Kdo by jim nedržel palce?

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace