Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Morčata přejela Pottera


ikona
Cival
tržby
 

Jerry Bruckheimer se zase sluní na prvním místě. V lehké nadsázce jsme producentského titána podezřívali, že ho loni na Vánoce tak nakrkli Alvin a Chipmunkové (kteří zle proháněli Lovce pokladů 2), až se Jerry rozhodl kontrovat vlastní partou hlodavců. Naštěstí je ozbrojil a dal tak světu komando drsných morčat s kódovým označením G-Force

Vstup morčat do kin proběhl dost podobně jako u Chipmunků. O prvním víkendu si písklouni s kulomety připsali velmi pěkných 32 milionů. Těžko posoudit, jak se jim bude dařit na delší distanci - ale sto milionů by pro rodinnou oddychovku neměl být problém. Nicméně Chipmunkové měli tu výhodu, že šli do kin o Vánocích, kdy se komediím pro celou famílií daří zatraceně dlouho. Díky tomu se přenesli i přes dvousetmilionovou laťku. G-Force tohle během léta zvládnout prostě nemůže. I když příště může výhodnější zimní trh taky klidně otestovat.

Mohli bychom se dočkat i situace, kdy budou liché Vánoce patřit Chipmunkům a sudé morčatům. Pokud tedy Bruckheimer nebude své akční chlupáče dál cpát spíš do popcornovější letní sezóny. Každopádně skrze G-Force definitivně rozhodl o tom, že rané fáze diváckých životů budou lemovány hlavně legračními hlodavci – mladší budou zpívat s Chipmunky, starší si budou hrát na agenty s G-Force. A až se vrátí Želvy ninja, budou smět dítka plynule přejít ve společnosti všech těch potvůrek až k Transformerům. Je snad někdo proti?

Na Pottera zbylo tentokrát až druhé místo. Spadl o 61% dolů na třicet milionů dolarů. Pro zjizveného kouzelníky je to historicky nejhorší druhý víkend ze všech dílů série a tedy i lehké vystřízlivění po mohutném startu z minulého týdne. Jen se potvrdila několikrát zmíněná teze, že ačkoliv dnešní blockbustery v prvních dnech lámou zhurta rekordy, na jejich úhrnných výsledcích se to nějak závratně neprojevuje. O co víc z počátku vydělají, o to rychleji pak mizí z kin. Výsledná suma tak například u Pottera zůstává víceméně konstantní.

SROVNÁNÍ POTTEROVÝCH DENNÍCH TRŽEB
SROVNÁNÍ POTTEROVÝCH VÍKENDOVÝCH TRŽEB

Na neamerických trzích už je situace zajímavější, protože tam Harry Potter a Princ dvojí krve dál válcuje veškerou konkurenci (i neuvěřitelně úspěšnou Dobu ledovou 3) a po dvou týdnech v distribuci hlásí 627 milionů. 221 z Ameriky, 405 ze zbytku světa. Hezká bilance, která se bude ještě chvíli rozhojňovat.

Kupodivu se za Pottera ještě vešly další dvě spokojené novinky. Romantická komedie Chceš mě, chci tě smrděla už dlouhou velkými výdělky. V Katherine Heigl publikum našlo svou novou Julii Roberts, k hvězdě megahitů Zbouchnutá a 27 šatů se navíc připojil testosteroňák Gerard Butler (jehož má spousta divaček za božana po P.S. Miluji tě). I trailery měly šmrnc, takže se producenti ani nemuseli bát peprnějšího eRkového ratingu.

Obavy zapříčinily až zdrcující recenze. Ne že by měli kritici v době brutálního marketingu na úspěch filmů kdovíjaký vliv. Pokud jsou ale recenze extrémně pozitivní nebo negativní, obvykle se to na tržbách projeví. Samozřejmě že existují výjimky. Třeba Raimiho adorované horové komedii Stáhni mě do pekla nepomohly ani desítky nadšených recenzí. A naopak: Chceš mě, chci tě ani trochu nezabrzdila nenávist kritiků (na Rottenech má film zoufalých 15% pozitivních recenzí). Výsledkem bylo 27 milionů a velká spokojenost účetních – rozpočet byl totiž jen 38 milionů dolarů. Filmaři si namastí kapsu a pokud se snímek alespoň trochu líbí divákům, tak dokonce pořádně. Koneckonců Návrh Sandry Bullock a Ryana Reynoldse, spadnuvší tentokrát na osmou pozici, zvládl i mezi  blockbustery utržit 140 milionů. Chceš mě, chci tě by alespoň stovku mohlo taktéž urvat.

Nový horor Orphan (Sirotek) tak vysoko nemíří. Od pohledu tuctová variace na téma „máme doma divné dítě, nebudeme tomu dlouho věřit, budeme se bát, a pak ho snad rozřežeme motorovkou“ má ze všech tří novinek překvapivě nejméně špatné recenze (47% na RT). Vydělává ovšem nejpomaleji. 12,7 milionu a tedy i čtvrté místo není o tak nabitém víkendu zlá suma, zvlášť na poměry levného hororu bez výraznějších hereckých jmen. Na víc jak třicet milionů se ale tržby rozmnožit nepodaří. Nás by mělo hlavně zajímat, jestli film dorazí i do Čech – objevuje se v něm totiž Karel Roden, jenž v poslední době domácí distributory asi spíš odrazuje, než že by je přitahoval. Vzpomeňte na trestuhodnou ignoraci RocknRolly.

Za Orphanem se tísní letní megahity, které si „to své“ stihly vydělat už dávno a teď jen přisypaly od šesti do osmi mega. Doba ledová 3 má z Ameriky 171 milionů a ze zbytku světa už neuvěřitelnou půlmiliardu. Ano, hit jako kráva! (nebo spíš mamut) Transformers 2 hlásí pro změnu 379 a 406 milionů. Hit jako krávy dvě! (nebo spíš Devastator)

A Pařba ve Vegas? Ta sice nevykazuje tak vysoká celková čísla jako roboti a prazvířata, ale na lámání rekordů mezi eRkovými komediemi jí to bohatě stačí. Nikdo nečekal, že bude Pařba po měsíci v distribuci hlásit čtvrtmiliardu ze zámoří a dalších sto milionů z ostatních světových trhů. Znovu můžeme jen zvolat: Bravo! Do party pomalu mizících komerčních pecek už chybí jen výše zmíněný Návrh.

Desítku uzavírají Veřejní nepřátelé se čtyřmi milion za uplynulý víkend a dvoumilionové zklamání Bruno.

Kompletní žebříček tržeb tady.

Za týden se zkusí prosadit rodinná podivnost od Foxů Alliens in the Attic nebo vykrádačka SAW The Collector (jako by nestačilo těch pět pokračování SAW a dva Hostely k tomu, safra). Nejvíc ale budou moudří diváci fandit třetímu celovečeráku Judda Apatowa Funny People, jehož kasovní úspěch jistí dojné krávy Adam Sandler a Seth Rogen.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace