"I was elected to lead, not to read" ("Zvolili mě, abych se pletl, ne abych četl"), tahle hláška mě v typickém rakouském přízvuku budí už několik týdnů ze sna. Ano, došlo mi s děsivou samozřejmostí, že se těším na celovečerní Simpsonovi. A teď navíc naprosto nechutně závidím Američanům, že si užívají akce, kterou lze bez váhání označit za jeden z nejlepších marketingových tahů všech dob.

Dvanáct poboček 7-Eleven (zřejmě nejrozsáhlejší americká síť koloniálů) po celých Státech se totiž mávnutím kouzelného proutku proměnilo v simpsoňácké Kwik-E-Mart krámky. Inspirace je dokonalá - najdete tu Apuova dvojníka, automat na barevnou ledovou tříšť, stejně jako řadu doposud neexistujících potravin (Krustyho cereálie, Buzzovu kolu a nebo comics s Radioaktivním Mužem). Tyto potraviny budou pár měsíců i v nabídce všech ostatních 7-Eleven obchodů, ale jen v Kwik-E-Martech najdete postavičky ze Simpsonových v životní velikosti a další vychytané bonusy.

7-Eleven mimochodem není jedinou společností, která se do marketingové kampaně ohledně slavné rodinky zapojila. Stránky SeeYellow.com představují mj. speciální homerovskou edici microsoftí konzole XBox360 a JetBlue Airways slibuje, že pokud si na premiéru Simpsonových zaletíte některým z jejích letadel, máte velkou šanci vyhrát lákavé ceny, včetně originálního políčka z filmové kopie celovečerních Simpsonových. I slavnostní premiéra bude originální, odehraje se totiž v jednom z amerických Springfieldů (těch je opravdu hodně, protože Springfield se nachází v KAŽDÉM ze států Unie). Vítěz bude vylosován už za týden, premiéra je pak naplánována na 27. července.

Už taky začínám vidět žlutě. A chci podobné kampaně i u nás. Nechat se vyfotit na simpsoňáckém gauči ve Village Cinemas mi prostě nestačí. :) Schválně nám v komentářích napište, jaká reklamní kampaň vás (třeba v poslední době) nějak oslovila.