Skoro by se chtělo říct že ne, protože po propadu Dooma v kinech (film stál něco mezi 60-80 miliony dolarů, celosvětově však vydělal pouhých 49 a spása v podobě DVD není tak jistá, jak by se mohlo zdát) chystá další film na motivy jedné ze svých her.

Ale proč vlastně ne, když je to baví. :) Většině z vás zřejmě už došlo, že řeč nebude o Commanderu Keenovi, ale o legendě všech legend, která žánr FPS přivedla k životu a ozářila vaše 386tky. :) Wolfenstein je dodnes klasikou, která si bere to nejlepší z klasických válečných filmů a do hlavní role obsazuje nezničitelného Ramba jménem B.J. Blazkowicz. První hra - Wolfenstein 3D vyšla v roce 1992 (a následně byla i zremakovaná pro konzoli Atari Jaguar) a byla to skutečná revoluce (natolik že jí v Německu okamžitě zakázali ;), i když jste si na free-look mohli nechat zajít chuť, byly tu zvuky pro Soundblaster, spousta zajímavých nepřátel a dokonce i mechanoidní Hitler s rotačními kulomety... a ti vlčáci... chlupáči rozmazlení... na některé okamžiky své herní historie zkrátka nezapomenu.

A přitom jsem jako první hrál Spear of Destiny, což bylo takové polopokračování. Pravý remake přišel v roce 2001, kdy si v id Software uvědomili, že nová generace hráčů už tuhle klasiku nezná a tak než spatřil světlo světa Doom 3, dočkali jsme (nutno říct, že o dost kladněji přijatého) Return to Castle Wolfenstein, který běžel na enginu Quakea 3 a vypadal nádherně. Jeden si hnedle vzpomněl na filmy jako Kam orli nelétají. Pozici nového Wolfensteina ještě upevnil multiplayerový přídavek Enemy Territory, který se distribuoval zadarmo a získal si u hráčů velkou oblibu (hraje se dodnes).

Všechna tahle chvála je zřejmě pro hlavouny v id dostatečným důvodem, aby se pustili na vratkou hollywoodskou půdu i podruhé. Ostatně učený z nebe nespadl a sám John Carmack přiznal, že navzdory některým výhradám se mu filmový Doom celkem líbil. V druhém pokusu na to půjde trochu od lesa - pro nové herní pokračování Wolfensteina hodlá najmout hollywoodského scenáristu, který pod jeho vedením doladí herní děj a dialogy a když se to povede ke všeobecné spokojenosti, vydá se id software cestičkou, kterou už naznačil Microsoft se svým Halo, tj. upéct si vlastní scénář hezky doma a pak ho vnutit některému ze studií.

A o čem byl filmový Wolfenstein mohl být? Představte si tak trochu mix Hellboye, Komanda a válečných klasik - Wolfenstein se hodně věnuje nacistickým výzkumům nadpřirozených fenoménů - neporazitelné armády, vojáci ze záhrobí, moc ovládnout celý svět... prostě klasika, tentokrát pro změnu převázána hákovým křížem. Pokud se id software nebude v ničem držet zpátky, dočkáme se cybernacistů, německých domin v latexovém oblečení (s uzinami místo bičíků) a dalších legrácek... už vás to zajímá? :)