Myslel jsem si, že už před lety mě a miliardu dalších lidí Hollywood pochopil. Nemáme rádi Sandru Bullock. :) Není to nic... ne, dobře, je to osobní. Klidně si jí mějte rádi, ale dvě věci jsou jasné - a) Sandra neumí příliš hrát, b) Sandra už neumí příliš vydělávat. První věc je pro Hollywood (a některé diváky) irelevantní, ta druhá je naopak klíčová. Ale proč neposlat Sandru do klubu opuštěných hereček (česky se tomu říká "bar")? Proč jí ždímat v čím dál tím levnějších a stupidnějších romantických komediích? Abychom se nakonec zjistilo, že jsem měl pravdu a v baru skončili i ti producenti s červenými čísly na triku? Marná snaha... oni to pořád zkoušejí, teď pro změnu s romantikou The Proposal, ve které workoholička Sandra zjistí, že jí hrozí deportace ("protože jste moc pracovala, posíláme vás do Číny"). Okamžitě popadne svojí sekretářku (mužského pohlaví, samozřejmě) a chce si jí vzít. Nikoliv s sebou, ale za muže. Nemůže to být přece tak těžké, přinutit někoho aby vás miloval. Práce jako práce.

Jestli vám to připomíná Zelenou kartu, jste na správné adrese. Dneska v továrně na sny vzniká jen to, co už vzniklo dávno předtím a vydělalo to spoustu peněz (když se k tomu někdo přizná, říkáme tomu remake) nebo něco, co už vzniklo v jiném žánru a vydělalo to spoustu peněz (když se k tomu někdo přizná, říkáme tomu adaptace). Věci které vydělají spoustu peněz čirou náhodou jsou považovány za vyhynulé a když se sem tam nějaká objeví u koryta, ihned je zabavena a je převychována... během několika let se z ní stává první ze dvou jmenovaných případů (stačí jí píchnout trochu sequilitidy a je vymalováno). Kdybychom neměli archivy, zřejmě bychom ani nevěděli jaké to je natočit originální film. Takže si teď můžete vybrat. Buď se budete těšit na adaptaci počítačové hry Sims (hry o simulaci lidského chování) nebo na komedii Zbouchnutá z pera Judda Apatowa, která se honosí skoro kompletní hereckou improvizací a nadšenými recenzemi.

Vždycky máte na výběr. Nebojte si vybrat tu očividně rizikovější variantu. Jako Jon Favreau, který při natáčení Iron Mana improvizuje tak, aby všechno vypadalo co nejrealističtěji. Zajímalo by mě, jestli takový přístup při výrobě comicsové adaptace schvaluje marvelácký guru Avi Arad. Když se tihle dva sejdou na koberečku, musí být hodně veselo.