Peter Jackson už zabalil Kongy do úhledných plechovek a rozeslal je do kin na celém světě, aby tu mohli už za pár dnů rozdávat emoce a kasírovat za to balíky peněz ve všech světových měnách. A jakmile opustil poslední náklaďák filmové laboratoře, začali se fanoušci velmi zajímat o to, co bude Jackson dělat dál. Odposlouchávání telefonů, vybírání odpadkových košů, únosy asistentů a uklízeček, prostě běžná rutina, která fungovala i tentokrát. Zjistilo se totiž, že Jackson zavolal dalšímu "hobitovi" filmového průmyslu, Guillermovi Del Torovi a zjevně v tom nebylo jen přetahování o recept "jak zhubnout, aby si toho každý všiml". V jejich rozhovoru totiž padlo magické slůvko Halo.

Jedná se o adaptaci jedné z nejúspěšnějších herních sérií současnosti, kterou se Jackson rozhodl produkovat. Všichni potají doufali, že se rozhodne i režírovat a v Microsoftu už se těšili na nechutně vysoké tržby, ale zatím to vypadá, že budou moci využít pouze služeb trikového studia WETA, které si rychle buduje pověst srovnatelnou s ILM (i když rozdíl tu na první či druhý pohled pořád ještě je). Microsoft jako distributor hry a její vývojáři v Bungie jsou hodně ostražití a snažili se krom zajímavých procent vymáčknout z Hollywoodu i nějakou tu tvůrčí svobodu. Malý letní trik, kdy se v branách největších hollywoodských studií objevili kurýři převlečení za hlavního hrdinu hry, Master Chiefa, jim však příliš nevyšel a ze svých požadavků nakonec museli notně slevit. O výrobu se nakonec bratrsky rozdělil Universal s 20th Century Fox Jackson se připojil, aby tomu dodal trochu star-power.

Microsoft si maluje "svou" adaptaci v růžových barvách a doufá, že filmaři využijí silného příběhu v pozadí Halo, kolem kterého se dá nabalit mimozemská mytologie a spousta dalších vychytávek. Aby si to pojistili, zaplatili předem milion dolarů scenáristovi Alexu Garlandovi (28 dní poté, Pláž). Přesto je jasné, že případný režisér ještě scénář trochu "poupraví", aby mu sednul a přípravy také zaberou trochu času - Halo se do kin chystá nejdřív v roce 2007.

Rozhodně nebude mít snadnou pozici, protože počítačové adaptace začínají mít v kinech jepičí život - kritika je skoro nenávidí, hráči jim vyčítají nevěru předloze a ostatní jim prostě nadávají do stupidních béček. Takhle dopadnul Doom a vzhledem k tomu, že Halo je na herním poli jeho přímou konkurencí, budou se muset hlavouni u Microsoftu hodně modlit. Výběr Guillerma Del Tora na post režiséra se však zdá být velmi rozumným krokem. V Bladeovi II a Hellboyovi všem dokázal, že má cit pro svérázné hrdiny a vizuální orgie, což by se mu tady mohlo opět velmi hodit. Nejdůležitější zřejmě bude výše schváleného rozpočtu, což bývá první a většinou i poslední úraz tohoto žánru. Ze čtyřiceti milionů dolarů prostě zázrak neupletete... Kdyby režíroval Jackson, byl by z Halo rázem áčkový projekt, u Del Tora se můžem dostat někam k 70 milionům dolarů, což je někde na úrovni Dooma... i tyhle peníze se však dají rozumně využít, takže nezbývá než držet tvůrcům palce. Režiséra už zřejmě máme, teď jsem zvědav, kdo si zahraje hlavní roli. Nějaké nápady?