Jeden z nejujetějších Kanaďanů ve filmové branži se od dob Crashe držel poměrně v pozadí a zmohl se jen na průměrnou rychlokvašku ExistenZ (bylo v ní pár dobrých nápadů, zejména pro milovníky Krajních mezí a komplexních zápletek, ale snímek velmi rychle zapadal prachem) a trochu artovým Pavoukem. Když už se zdálo, že doby Mouchy a Dead Ringers už jsou nenávratně pryč, zazářil letos s History of Violence, který se v redakci hodně uchytil a Cronenberg má krom návratu své staré dobré, zvrácené pověsti šance i na nějaké to ocenění. Uvidíme, jestli si některá z porot vzpomene... a věřte, na tenhle film se zapomíná těžko.

I další připravovaný projekt zavede Cronenberga do světa zvrácených měřítek a tentokrát se bude vraždit skrze rádiové vlny. Nechceme ve vás ale vyrábět falešné dojmy, takže doplníme, že román I Kill sice pasuje na hrdinu DJ jednoho rádia v Monte Carlu, ale ten bude fungovat jen jako středobod vyšetřování dvou záhadných vražd. Vrah totiž DJovi zavolá a chladně oznámí, že ten večer bude zabíjet. Ráno jsou nalezeny mrtvoly dvou osob - slavného závodníka Formule 1 a jeho snoubenky, známé šachistky. Nechutným detailem je, že vrah oběma sejmul obličeje, aby si z nich udělal masky (asi rád kouká na Texaský masakr motorovou pilou).

Tohle je pouze začátek superdlouhého italského románu, který čítá 700 stránek! Cronenberg projekt "zdědil" po Bruceovi Beresfordovi (Řidič slečny Daisy), který zřejmě neměl na čvachtání v krvi žaludek. Cronenberg má v přípravě i další thriller, London Fields, který je též adaptací knižního bestselleru (od Martina Amise). Hlavní hrdinkou je žena, která má vize a dokáže předpovídat různé události. Jednoho dne se naladí na svou vlastní smrt a rozhodne se jí odvrátit. V jednom z londýnských barů potká dva muže a postupně zjišťuje, že jeden z nich by mohl být jejím vrahem.

Oba filmy už mají hotové scénáře, takže záleží jen na Cronenbergovi, po kterém z nich sáhne dřív. Jestli chcete mít náskok (a připravit se tak zřejmě o pointu), jděte prošmejdit knihkupectví.