Tenhle druh máme prostě rádi. Ať už jde o ostré hochy z Vetřelců, kluky z Dooma nebo lovce z Critters, vesmírní žoldáci a všelijaká vojenská havěť s kanónem větším než průměrný kajak, vždycky se dočkáme nějaké třeskuté akce, suchých hlášek a nekompromisního chlapáctví. Protože v Hollywoodu tenhle žánr víceméně vymřel po meči, díky vysokým nákladům na výrobu, v oblasti počítačových her se stále těší velké úctě. A když má některá z těch virtuálních pecek úspěch, začnou se i ve filmovém světě otevírat různá dvířka. Teď je tu Marcus Fenix a doslova rozkopnul celá vrata. Gears of War byl největším podzimním hitem (vyšel exkluzivně pouze na Xbox 360) a už po první týdnu závratných prodejů se spekulovalo o filmovém zpracování. Šuškání teď ukončili v New Line Cinema, když konečně oznámili, že Gears of War jde do produkce, aby se v létě 2009 kina proměnila v pořádně krvavou koupel. Jestli se dá Gears of War nějak specifikovat, pak jedině jako nekompromisní jatka. Parta chlápků, co mají záda širší než ruzyňské ranveje, tu nosí obrovské kanóny a rozsekávájí na pidikousíčky stovky mimozemšťanů. Obydlí planety Sera už jsou stejně zničená, takže se nemusí brát ohled na nic a nikoho. Proradní slizouni lezou odevšad a tak bylo třeba vyvinout speciální verzi motorové pily pro nové tisíciletí. A Marcus je v jejím užívání opravdovým expertem.

Gears of War je v zásadě jednoduchou střílečkou, která dobyla trh díky skvělé grafice a inovativnímu systému taktického krytí, ale slušná zápletka by se z ní vykutat dala (Stuart Beattie (Piráti z Karibiku) by s tím ale mohl mít trochu problémy :). Určitě se jedná o menší oříšek, než v případě oživování samotné hry na plátnech kin. Chceme namakané drsňáky, chceme nefalšované eRko... a chceme měřítko, které je ve hře. První dva požadavky nejsou nesplnitelné, kvůli tomu třetímu však bude muset New Line Cinema sáhnout hodně hluboko do kapsy, nebo začít machrovat se zeleným plátnem, protože nepřátelé jsou v Gears of War VELCÍ a kulisy jsou OBROVSKÉ. Zprostředkovat ten dojem ve filmu bude stát desítky milionů dolarů, takže standardní videoherní rozpočet, brousící nějakých 60 milionů dolarů prostě stačit nebude. Tohle nejsou bitky na pískovišti, tohle je absolutní masakr intergalaktických rozměrů. Dejte nám to a budeme vás milovat. A nikdo už si nevzpomene na dokonalý průšvih s adaptací Halo. Kde je jí konec? Neříkal jsem, že po Microsoftu neštěkne ani pes? Kdo chtěl víc, nemá nic, ale my bychom s trochou štěstí mohli mít Gears of War. A to vůbec nezní špatně.