Tedy až na podřadnou kategorii "nejlepší premiérový víkend v listopadu". Přesto si Harry vedl víc než zdatně, což muselo všem zámořským analytikům předpokládajícím stomilionové tržby za první víkend pohladit ega. A skutečně, čtvrtý Potter poháněný nekriticky nadrženými fanoušky, kteří Ohnivý pohár jistě alespoň na chvíli vyženou do TOP 250 na IMDb, a zároveň podporovaný údernými trailery, přepjatými marketingovými frázemi a jásajícími recenzenty (už pár dní si o nich myslíme své, co přesně však smíme odtajnit až za necelých 24 hodin – každopádně zůstaňte na příjmu :-) těsně překonal onu bájnou stovku v rámci víkendových tržeb. První odhady pátečních výdělků (36M) přitom nasvědčovaly trochu nižším ziskům, protože filmoví Potterové tradičně nevydělávají v sobotu tolik jako v první den promítání (obrovskou roli v tom hrají „čtvrteční“ půlnoční projekce, tentokrát prý za 8 milionů). Po včerejší korekci, během níž se obrat ze dne premiéry navýšil těsně pod 40 milionů, se však Harry prostřednictvím sobotních 35 a nedělních 26 milionů dokázal vyšvihnout až na celkovou sumu 101 milionů. A zemi kouzel a čárů může ovládnout spokojenost, protože pokud Ohnivému poháru nedojde hnedle šťáva, může se stát doposud nejvýdělečnějším filmovým přepisem díla J. K. Rowlingové. To je ovšem výzva na dlouhé týdny dopředu, s níž se díl od dílu méně vytrvalý Harry Potter bude těžko potýkat.

Ale pryč od Pottera (v příštích týdnech se o něm stejně bude povídat víc než by se Smrtijedům líbilo). Druhým úspěšným premiérovým titulem byl životopis country bohatýra Johnnyho Cashe, který dopadl přesně podle očekávání nastavených loňským úspěchem Foxxova Raye. Více než 22 milionů za první víkend musí stále bezbarvého režiséra Jamese Mangolda (byť autora velmi dobré Identity) chlácholit stejně jako Joaquina Phoenixe a Reese Witherspoon v hlavních rolích. Pokud se totiž Walk the Line podaří zužitkovat pozitivní ohlasy zámořských kritiků a k tomu se nachomítnout k přerozdělování nějakých těch filmových cen, mohl by stejně jako již vzpomínaný Ray pokořit hranici 75 milionů. V závětří za rotujícími blockbustery na prvních místech se mu budou sbírat dolárky bezesporu ladně. O poznání hůř tuhle činnost zvládá už teď Disneyho Strašpytlík, který může děkovat Warnerům, že Harryho vypustili do kin až dva týdny po začátku jeho hamižného plnění konta – Ohnivý pohár totiž Strašpytlíkovi ukradl většinu cílové skupiny, takže chrabré kuře zůstalo s citelným propadem o 53% opelichané až na třetím místě víkendového žebříčku se čtrnácti miliony. Inu, každý jednou pozná, jak bolí nezájem.

Nejlépe se s ním dokázal popasovat thriller Derailed, jenž se drží nejlépe z novinek minulého týdne. Šest milionů za víkend sice není kdovíjaký příděl, na pátou Zathuru nicméně v klidu stačil. Jennifer Aniston a Clive Owen tím pádem vrátili prodělávající rodinné sci-fi úder z minulého týdne, když si s ní i kvůli Potterovu vábení všech dětí elegantně vyměnili pozice. Šesté místo o uplynulém „trojdenním“ víkendu okupovalo víceméně stabilizované drama Jarhead, s nepatrným náskokem před Get Rich or Die Tryin` drsného 50 Centa a dvojicí trvalek – Legendou o Zorrovi a bezmála osmdesátimilionovým hororem Saw 2. Desítku znovu uzavírá Pýcha a předsudek, která by si díky expanzi do většího množství kin měla rezervovat významnější slovo v příštím týdnu. O náročnější publikum se přitom bude muset porvat nejen s kytarou Johnnyho Cashe, ale i s fanoušky muzikálu Rent aka Bohémové, jehož adaptaci řídil Chris Columbus. Při skřehotání newyorských intelektuálů se o nemožné, tj. o narušení Potterovy hegemonie při co možná největším rozkradení publika, pokusí hned kvartet méně silných komedií. Jen námi nenáviděné Yours, Mine and Ours se bude bít ve třech tisícovkách sálů, teenagerovské Just Friends s Ryanem Reynoldsem, Usherovo In the Mix ani The Ice Harvest Harolda Ramise takového luxusu požívat nebudou. Antidepresiva budou zkrátka zas jednou nedostatkovým zbožím. :-)