Některým se trapárny typu á la Děsný doják zamlouvají. Nám ne a nestydíme se za to. Absolutní póvl tohoto žánrového písečku, k němuž se čím dál tím razantněji váže i série strašidelných Scary Movie, získal novou tvář. Je o poznání velkolepější, protože se na ní pod hlavičkou Epic Movie střetávají kapitán Jack Sparrow, Borat, Paris Hilton, Willy Wonka nebo X-Meni. Ti všichni statují samozřejmě ve svých „humorných“ verzích, což obnáší stejný kostým, podobnou tvář, debilní škleb a sofistikované údery do hlavy. O ubohosti nejnovějšího počinu dvou ze šesti scenáristů Scary Movie mimo jiné vypovídá rychlost, s jakou se do filmu podařilo nasadit skeče s kulkou v oku Clarka Kenta nebo s Boratovými plavkami, ale i pěkných nula procent pozitivních recenzí z těch jedenácti, které byly za mořem doposud spáchány. Epic Movie pochopitelně nebyl kritikům promítán, ale kdo jej viděl, ten mu uštědřil v průměru pěkných 1,7 hvězdiček z deseti možných. O to radostnější je zpráva, že tato zhůvěřilost vydělala za první víkend o pár dolarů víc než Děsnej doják. Bezmála dvacet milionů dolarů nás přivádí na práh dalšího velevtipného dílka, po jehož premiéře si asi budeme muset změnit jméno domény. Slovo „Movie“ totiž už bude navždy zdiskreditováno.

Ne o moc níž než padesátimilionový Epic Movie dohmátne Carnahanův videoklip Sejmi eso! Při sedmnáctimilionovém rozpočtu (hvězdy hrály zjevně zadarmo) to je výtečná zpráva, protože audiovizuální mág Joe Carnahan se bude konečně smět usadit mezi častěji využívanými režisérskými osobnostmi. Snad. Čtrnáct milionů za premiérový víkend je každopádně pro lehce nedopečenou akční komedii slušným vkladem, který do výrazného plusu jistě dotlačí i zbytek světa. Při pohledu na první dvě místa žebříku se znovu vybavuje předtucha George Lucase o tom, že budoucnost bude patřit malým nízkorozpočtovým počinům. Ben Stiller na jeho proroctví každopádně dbát nemusí, protože jeho Noc v muzeu pořád trůní na třetí příčce s 216 miliony dolarů. Za potvorami z výstavní síně se krčí dlouho odkládaná romance Catch and Release s pěkným hereckým obsazením a nadstandardní nasládlostí. 8 melounů není moc, ale o rok posouvané premiéry dopadají nezřídka mnohem hůř. Zhruba tak jako čtvrtá premiéra týdne, vlkodlačí thriller Krev a čokoláda, který chcípl až na patnáctém místě se zoufalými dvěma milionky.

Za pátými tanečníky ze Stomp the Yard se sešrotovali čtyři oscaroví nominátoři: O pětinu se zvedl zájem o veleúspěšnou Královnu a ani o procento nespadl výdělek Del Torovy fantasy Pan's Labyrinth, která si na sebe vydělá skoro jen v samotné Americe. Málo couvaly i zimní evergreeny Dreamgirls (už mají 86 milionů) a Štěstí na dosah s oceněným Willem Smithem (a horentními 156 miliony). Desítku uzavírá neúspěšný remake Stopaře. V příštím týdnu, kdy se do top tenu pokusí znovu prodrat i expandující Skrytá identita, Babel nebo Skandální zápisky se dá očekávat nudný víkend. Romantiská komedie Because I Said So a horor The Messengers mnoho vzruchu asi nevyvolají.

Kompletní žebříček najdete tady.