Od každého z nich se ale čekalo trochu víc. U Rockyho to bylo dáno jistou hypeovací vlnou, která se na americkém internetu zvedala pozvolna, ale vrcholu šikovně dosáhla těsně před premiérou (a teď dorazila i k nám... i když do března času dost). Rocky se tak vrátil jako legenda, která nenese břímě nepovedených sequelů, ale odkazuje se k srdeční jedničce a čtyřce. A podobně jako hlavní postava dokazuje, že to může jít i po víc jak jedné dekádě. Rocky Balboa je prvním jednoznačným úspěchem Sylvestera Stalloneho od dob Cliffhangera.

Ano, je to už dávno. Steven Seagal za tu dobu přibral víc kilo než Dáda Patrasová a Van Dammeova boule na čele dorostla rozměrů tenisáku, ovšem Sly jim dokázal, že i padlé ikony se můžou s trochu kulišáckým přemýšlením vrátit. Arnoldův Terminátor 3 nabídl recept, Rocky Balboa jej realizuje, Rambo 4 možná dotáhne. Snad nás jen nepotká třetí Přepadení v Pacifiku a další Univerzální voják. Deset milionů za první dva dny promítání a dalších dvanáct o víkendu by se jim získat nepodařilo, proto by tak jako Rocky nevyšplhali až k padesátce. Ta Slyovi musí při polovičním rozpočtu bohatě stačit (stomilionové doby Rockyho trojky a čtyřky jsou holt dávnou zapomenuty).

Vánoce ale samozřejmě nebudou patřit bájnému boxerovi v babím létu jeho života, ale Benu Stillerovi a přímočaré řachandě Noc v muzeu. Předvídali jsme sice malinko víc než „pouze“ 30 milionů dolarů za víkend, o překlenutí stomilionové hranice se ale Stillerův hlídač obávat nemusí. Na Štědrý den v zámoří diváků ubývá, víkend proto čítal v podstatě jen dva a půl dne. Navíc jeho výnosy bohatě přiživí další volné chvíle amerických rodinek, kvůli nimž se na konto infantilních šíleností povalí jeden cinkající dáreček za druhým. Režisér Shawn Levy se definitivně usazuje mezi největšími hitmakery dnešního Hollywoodu – i Růžový panter totiž producenty potěšil a Dvanáct do tuctu se 140 miliony dolarů ze severní Ameriky je dokonce nadchlo. Bezesporu ví po čem sáhnout. Těžko ale překlenuje kvalitativní úroveň trapné slátaniny.

Z dalších novinek si obstojně vede špiónské drama The Good Shepherd. Nepříliš adorovaná kooperace tuctu velkých hereckých person s režírujícím Robertem de Nirem si připsala bezmála deset milionů, tedy o tři víc než pokus videoklipaře McG (Charlieho andílci) o oscarové drama z prostředí amerického fotbalu. We Are Marshall nespasilo ani stigma skutečné události, ani jméno Matthewa McConaugheyho, jemuž se tradičně víc daří v rajónu pitomoučkých romantických komedií. Na dalších místech se dobře vede Willu Smithovi, pohádkám i romantice a ještě lépe teologickému Příběhu zrození, jenž i o podvyživeném víkendu vydělal stejně jako před týdnem. Naopak brutálně propadá Eragon (pokles o 69% hovoří o vysokém indexu sračkoidnosti!) a trochu nečekaně i Apocalypto (61%). Do jejich snah vydělat navíc v následujících hodinách vpadne chválený muzikál Dreamgirls, hororová oddychovka Black Christmas a další desítka filmů v limitovaném nasazení, Cuáronovy „zabité“ Potomky lidí nevyjímaje.

Kompletní žebříček naleznete tady.