Proč? Protože vykutálení chlapci a šikovné holčiny od Warner Bros. vám je vyhodí do kanálu neuváženou investicí. Nejsou v tom úplně sami, ale...

Nuda, šeď, nuda, šeď, měsíc v ráji, a pak zas nuda a šeď. Tak nějak by šlo charakterizovat dění v pokladnách zámořských kin od půle srpna. Nadšení z Borata, Bonda a tučňáků, které se podle plánů mělo pouze a jen stupňovat, se pod vlivem rozpačitých výdělků během Díkuvzdání, neúspěšného Příběhu zrození a průměrných výnosů během uplynulého víkendu bortí. Poněkud paradoxní je navíc skutečnost, že se proti sobě za týden postaví dva potenciální hity pro děti: Eragon a Šarlotina pavučinka. Nepohřbí přímá konfrontace a vzájemné rozkrádání publika oba? A neprojeví se pod tíhou zostřené konkurence to, že oba halasně vítané snímky připomínají spíš Dungeon Siege a Rychlého Stripese než Pána prstenů a mluvící bobry? Nechme se překvapit a nezapomeňme ani na Willa Smithe a jeho Štěstí na dosah, ačkoliv ten pravděpodobně naruší svou impozantní stomilionovou sérii. Bohužel.

Jenže žádná radost prostě netrvá věčně. Své o tom ví i Mel Gibson s obstojným Apocalyptem, které rozhodně nebude druhým Umučením Krista. S oficiálním rozpočtem 40 milionů dolarů a úvodním vkladem 14 milionů Apocalypto sice Gibsonovi díru do kapsy neudělá, na poměry šéfa žebříčku nejúspěšnějších filmů je takový výsledek ovšem ubohý. Něco podobného platí i pro 13 a půl melounu pro Meyrersovic Prázdniny, které se pokoušely navázat na stomilionové Lepší pozdě nežli později a přitom dojely na sterilní trailery a podtaktovanou kampaň (navíc doby megaúspěchů Cameron Diaz odešly i s jejím pevně tvarovaným prozatím). Na marketing ale nejvíc dojel Zwickův Krvavý diamant. Osm a půl milionu jest na poměry režiséra Posledního samuraje a obsazení Leonarda DiCapria a Jennifer Connelly katastrofálním výsledkem. Lze jej přičíst absolutní neprodejnosti žánru seriózní dobrodružné podívané z afrického prostředí a s ní souvisejícímu skromnému nasazení do devatenácti stovek kin. Warneři doopravdy válí! Ještě tři týdny před koncem sezóny si stihli zapsat do análů další stomilionový propadák. Jestli jejich účetní oddělení nedostane ani teď hromadnou výpověď, kdo ví jakých průšvihů se ještě dočkáme. Na druhou stranu s Poseidonem byla aspoň sranda, Superman neměl koho urazit a Krvavý diamant taky nebude horší než filmy Tylera Perryho. Když prodělávat, tak alespoň s glancem.

Ztěží se navíc zaplatí rovněž Warnerácká taškařice s caparty Unaccompanied Minors, jejíchž šest milionů odpovídá zhruba čtvrtině odhadovaných nákladů. Happy Feet a Bond (12 vs. 8, tučňáci se konečně urvali) se jen pohrdavě smějí a čekají na skutečnou konkurenci. Snad se jí alespoň trochu zadaří a Hollywood nebude dál smutně čekat na sequelovou spásu v létě 2007.

Kompletní žebříček naleznete tu.