Druzí Piráti z Karibiku v kinech vydělali tolik, že se je studio rozhodlo na DVD rozdávat zadarmo. Zatímco u nás pobíhal Mikuláš, v Los Angeles se skákalo do ledově vychlazené vody. Pokud jste přišli na to správné místo ve správný čas, v pirátském kostýmu a s odvahou v očích, mohli jste si domů odnést exkluzivní dvoudiskovou edici Pirátů z Karibiku: Truhly mrtvého muže. Stačilo vylézt na repliku Černé perly, vstoupit na prkno a dobrovolně skočit do mrazivého živlu. Američani měli celkem štěstí, protože ve vodě je nečekali žraloci a kalifornské podnebí je i v prosinci docela příjemné (kolem 15 stupňů).

O podobných PR aktivitách si v Česku můžeme nechat jenom zdát, ostatně Evropa je vůbec v tomhle směru dost "pozadu". Najdou se však výjimky, které si zaslouží zápis do kroniky. Vzpomínám si, že při propagaci počítačové hry Burnout, vyzval distributor řidiče k tomu, aby nosili do centrály pokuty za vysokou rychlost. Pokud se někdo dostal přes 200 km/h, firma mu pokutu proplatila a dostal demoverzi propagované hry. Jistě si dokážete domyslet, jak rychle byla tahle kontroverzní kampaň zrušena. Ale jak říká Oscar Wilde: To že se o vás nemluví v dobrém je pořád lepší, než když se o vás nemluví vůbec. Dokážete dát dohromady nějaké příklady kontroverzních marketingových kampaní?

p.s. Druzí Piráti vycházejí na DVD u nás už v pondělí. Pouze jako osekaná jednodisková edice.

p.p.s. Ne, za tuhle novinku nám Jerry, Disney a ani Bonton nezaplatili. :)