Kazašský ďábel Borat slaví v amerických kinech obrovský úspěch a tak není divu, že se krom celovečeráku s další Cohenovou postavou, Brunem, hovoří i o standardním sequelu k Boratovi. Jay Roach i další producenti by si holt rádi přišli na další miliony dolarů. Může být však koncept Borata zopakován? Sacha Baron Cohen se k nápadu zatím nevyjádřil, ale všichni víme, že síla Borata byla především v bezprostřednosti a také momentu překvapení. I kdybych věřil tomu, že Cohen má v rukávech dostatek dobrých nápadů, aby pozlobil další puritány, musel by tak s největší pravděpodobností činit mimo území Spojených Států. Marketingová kampaň měla takový záběr, že ať už by se tenhle chlápek s knírem objevil kdekoliv, okamžitě by ho hnali vidlemi.

Navíc ještě není jisté, zda se tržby filmu nerozpustí do odškodného, jenž požadují stovky žalob, které se na hlavu tvůrců snesly krátce po premiéře. Je to milá ironie, dokonale navazující na téma filmu. Možná že kdyby si Borat vzal svoje šikovně skryté kamery do soudní síně a obhajoval se svým nezaměnitelným způsobem, mohl by z toho opravdu být sequel jako víno. :)

Jay Roach každopádně zůstává optimistou a věří, že se na planetě Zemi stále ještě najdou končiny, které budou pro diváky atraktivní a jejichž obyvatelé o Boratovi nikdy v životě neslyšeli. A proto vám radím, abyste na film pozvali každého koho znáte. Živě totiž vidím producenty, jak zkoumají tržby v "zaostalých evropských zemích" a nakonec vyberou zemi s úplně nejnižšími výdělky. Logicky si pomyslí, že tam Borat nezabodoval a proto je tamní obyvatelstvo jeho fenoménem nezasažené. A pak jednoho dne, u vaší babičky v Horních Kotěhůlkách, zaklepe Borat na dveře a lámanou češtinou se zeptá, jestli tam může přespat. Děsivé, že? Takže ještě jednou... jděte na Borata do kina. Klidně dvakrát.