Alespoň si to musí myslet zámořští kritici po právě skončeném víkendu. Tři nejúspěšnější snímky posledních dnů totiž provází halasný jásot recenzentů a klikací obce na IMDb. Kauzu The Departed vs. MZ jsme důkladně propírali v posledním box-office reportu, proto jen doplním, že Skrytá identita ještě stupňuje svou lákavost a míří řekněme ke 120 milionům dolarům. Podrobnosti vyčteme až z oscarového ceremoniálu (dost nás v redakci děsí, že by měl Scorsese dostat jinak zaslouženého plešouna právě za tuhle bídu), do té doby můžeme pouze slintat nad impozantním ekonomickým úspěchem hvězdné gangsterky.

Skrytou identitu i tentokrát jeden odvážlivec překonal, na třináct milionů si však nevyšlápla Smrtící nenávist (ta jde s propadem o 63% „ do kytek“), ale thrilleroidní drama The Prestige. Christophera Nolana provází dle očekávání orgastické reakce diváků a přívětivý pohled kritiků (nikoho z nás, kdo se málem unudil k smrti u Batman začíná, „filmu roku 2005“, to nemůže překvapit :-), úvodních čtrnáct a půl milionu je proto především smutnou daní za nasazení v pouhých 2218 kinech. S tak mizerným počtem dokázal Nolan víceméně uspět a teď mu nezbývá než věřit v přízeň publika a dlouhou výdrž. Nicméně za týden se nejspíš zařadí až za The Departed.

Ještě trpělivější než hvězdný tým okolo The Prestige (aka Dokonalý trik) musí být Clint Eastwood s válečným dramatem Flags of our Fathers čili Vlajky našich otců. Deset milionů dolarů není na osmnáct stovek kin málo, s ohledem na devadesátimilionový rozpočet se ale možná čekalo víc jak od pokladníků v multiplexech, tak hlavně od odborné veřejnosti. Od její náklonnosti se k fantastickým cifrám odpíchla mnohem levnější Tajemná řeka i vavříny obtěžkaná Million Dollar Baby. V případě Flags of our Fathers jsou ovšem reakce pouze rezervovaně pozitivní - mudrc Eastwood to nebude mít se sbíráním centů vůbec jednoduché.

Menším zklamáním pro kinaře je jistě bezpohlavní start koňského dojáku Flicka, kterému ani nejširší nasazení ze všech premiér nestačilo na suchých osm melounů. Naopak něco málo přes pět zářezů pro Marii Antoinette od Coppolovic zázračné holky Sofie je s přihlédnutím k rozsahu distribuce slušným příslibem do začátků. Snad Kirsten Dunst i samotné svérázné historické sondě vystavěné okolo ní nepodrazí škrpále rozpačitá „zpětná vazba“. Ta s největší pravděpodobností nezamává ani s třetím dílem Saw, který se přes mizernou propagaci i vyčpělost látky samotné pokusí prodrat k halloweenským třiceti milionům (dnešní nadpis proto budeme muset asi za týden zrevidovat). Konkurence se přitom bojí. Africké drama Catch a Fire totiž vypadá tváří v tvář důmyslným mučírnám stejně bezbranně jako nezávislá veselice Running with Scissors. A nikdo další do mlýnice nevkročí...

TOP 10 v plné verzi tady.