Paul w.S. Anderson se po neúspěšném Alien vs. Predator (mnozí mohou nesouhlasit, a Anderson minimálně vydělal studiu slušné peníze) opět vrací na pole herních adaptací. Skoro to vypadá jako by bez nich nemohl žít, nejdřív Mortal Kombat, pak Resident Evil a momentálně Castlevania.

Nemáte vůbec ponětí, co je to za hru? Není divu, protože kořeny konzoloidní skákačky sahají až někam do osmdesátých let, kdy vyšla první verze na NES (Nintendo Entertaiment System). Ocitnete se tu v roli aristokrata Simona Belmonta, který má meč, bič a pár kolíků, aby mohl ze světa vymítit upíří zlo, hraběte Drákulu a tisíc upírů. Chodí zleva doprava, skáče přes propasti, šplhá po stěnách a skáče těch myším s křídlama po hlavičkách. Série Castlevania slavila slušný úspěch a během let ji Nintendo převedlo na výkonnější platformy (Nintendo 64) a následně i na konkurenční Playstation a XBox. To bylo někdy v roce 1997 a tehdy se z klasické 2D chodičky stala 3D řežba s prvky RPG. Spousta hráčů proti tomu protestovala, protože v novém kabátku už Castlevania nebodovala tak nekompromisně (poslední 2D díl neměl konkurenci). Všechno je ale o zvyku a od právě vydávané Castlevania: Curse of Darkness si Konami opět slibuje velké zisky.

A tak je na čase natočit film, ostatně svým upířím podložím se Castlevania snadno zkonvertuje do nějakého průměrného scénáře. osobně ale nechápu, že relativně úspěšnému Andersonovi studio předhodí Castlevanii, která nepatří mezi ultraáčkové projekty, přičemž Uwe Boll si v klídku nakupuje licence na podstatně provařenější tituly (Dungeon Siege, Far Cry). Kam se poděla spravedlnost? :)

Děj filmu se bude soustředit na klan Belmontů, který svádí věčný souboj s hrabětem Drákulou, komu to zavání Van Helsingem, ten si rovnou může nechat zajít chuť, protože Anderson s trochou štěstí dostane 60-70 milionů dolarů a s tím při dnešních hollywoodských poměrech zbude akorát tak na pár použitých kostlivců z dílny Stana Winstona.

Na skutečně kvalitní herní adaptaci si tak budeme muset ještě počkat (na kvalitní hru podle filmu už čekat nemusíte - sežeňte si King Konga... ta hra se podle všeho neskutečně povedla), skoro se mi chce kleknout a žadonit u Bruckheimera, aby konečně pošoupnul do výroby adaptaci Prince of Persia. Nahnat tam nějakého hezouna, hongkongského choreografa, nešetřit na kulisách a kompars sehnat z Bollywoodu. Jestli tohle nebude hitovka, tak už nevím. Jdi do toho, Jerry!