Ze slavných režisérů se většinou stávají slavní producenti. Každý si chce na důchod nějak přilepšit a Michael Bay začal s penzijním připojištěním pěkně brzy, když si před několika lety založit produkční společnost Platinum Dunes. Z jejích vrat už stihly vylétnout filmy jako Texaský masakr motorovou pilou nebo 3:15 zemřeš a remaky (případně sequely/prequely) budou i v následujících letech tvořit převážnou část tamního sortimentu.

Navíc se teď Bay na tři roky spojil s dalším agresivním tvorem na hollywoodském trhu, společností Rogue Pictures. Dohromady na nás budou metat horory s rozpočtem kolem 25 milionů dolarů, přičemž celá desetina z tržeb půjde do kapsy tří hlavních producentů. A pokud se hororům bude i nadále dařit, může z toho být moc pěkná výplata. Bayova společnost má momentálně rozjetý remake Stopaře (The Hitcher) a Hitchcockových Ptáků (The Birds) a před uvedením do kin je i prequel Texaského masakru. To jsou projekty, které potečou přímo do Bayovy kapsy a také do kapes velkých studií. Počínaje remakem hororu Near Dark už ale nastupuje ona desetiprocentní gáže a stejné to bude i s remakem The Changeling. Hororoví fanoušci zřejmě tuší, já bych musel pro informace o těchto snímcích hrabat hluboko do archivů.

Co bych zjistil? Near Dark je dvacet let starý (producenti evidentně chtějí dárečkový remake k jubileu) upírský western z pera a taktovky Kathryn Bigelow (K-19), ve kterém svého času řádil Lance Henriksen, ale hlavně ženská hrdinka, která byla takříkajíc od rány. BloodRayne II holt bude mít žánrovou konkurenci, pokud lze tyto dva projekty vůbec srovnávat s vážným výrazem ve tváři. The Changeling je oproti tomu klasická záležitost o chlápkovi ve strašidelném domě. Tisíckrát viděno a tisíckrát zremakováno. Můžeme přát Bayovi vůbec štěstí, když si vybírá takhle unylé náměty? Jednoho dne studna předloh vyschne a armáda videoklipových kámošů prořídne. Zatím je koho zaměstnávat, Near Dark se ujme Samuel Bayer - autor videoklipů pro skupiny jako Garbage, Blink 182 nebo Offspring. Měl by režírovat i drama Black Water Transit, z jehož hlavní role postupně utekli Bruce Willis a Vin Diesel. Nechme se překvapit, kdo bude utíkat do třetice. :)

Nemůžeme Bayovi upírat chytrý finanční záměr, ale podle mého názoru ždímá už napůl mrtvého osla. Americké publikum začíná být imunní jak vůči domácím remakům, tak vůči Japonskem vonícímu importu. A z Platinum Dunes by se snadno mohl stát druhý Dark Castle Entertaiment.