K placené inzerci se většinou uchylujeme jen v případech, že by jediným filmovým tématem nadcházející novinky byl Uwe Boll (Cival mi slíbil, že mi odtrhne hlavu, pokud budu německou ikonu nadále protěžovat :), ale tentokrát mi to nedá. Americký superportál Netflix.com, který nabízí filmy po síti (podle názvu vám to mohlo docvaknout) totiž nabízí milion dolarů tomu, kdo dokáže zlepšit jejich interní systém, spočívající v tom, že jednotliví zákazníci si navzájem doporučují filmy. Stačí abyste byli dostatečně schopným programátorem a přeházeli to tak, aby si doporučovali snáze, lépe, rychleji a hlavně častěji. Jestli s tím hnete v několikaměsíčním plánu o deset procent vzhůru, pricezna a půl království vás nemine. A protože je to dostatečně sci-fi úkol, manažeři z Netflix alespoň slíbili 50 tisíc a fulltime job tomu, kdo bude mít nejlepší koncepci.

Jak mezi sebou budou v reálu programátoři soupeřit je mi záhadou, ale zní to zajímavě. Trochu mi to připomíná kampaň Seznamu, který otisknul celostránkový inzerát s vadným kusem kódu a nabídnul zaměstnání komukoliv, kdo dokázal odhalit, v čem spočívá chyba. Milí lidé, co? Ani z jednoho případu by však Kocour neměl čerpat inspiraci. Pokud nám zdrhne a jednoho dne se dobře naolejovaná kolečka MovieZone zaseknou, skončíme všichni v pekle. Kocoure, neopouštěj nás. :)

Špatnou zprávu mám pro programátory z Kuby, Barmy, Íránu, Syrie, Severní Koreje, Sudánu a Quebecu (!)¨- vy se bohužel soutěže zůčastnit nemůžete. Ať žije svobodný svět. Věřím, že některý z občanů těchto zemí zkusí Netflix minimálně bombardovat nějakým DoS útoky. Ještě bude legrace a zítra snad bude i nějaká filmovější novinka. Abychom ale zachovali atmosféru: Co byste dělali s milionem dolarů? Dejte průchod fantazii.