Konec srpna je již tradičně časem, v níž bída, nouze a chudoba závodí o to, kdo nejvíc naštve hollywoodské producenty. Béčka s pokoušejí o zázrak, áčka se snaží pokrýt náklady. A ani jedno většinou nevyjde. Ani letos jsme se nedočkali zázraku, protože i vyhypeovaní hadi v letadle neboli Snakes on a Plane si při kolosálních propadech (o 58%) přijdou maximálně na třicet milionů dolarů. Takřka všichni chodí o žebrácké holi a škemrají o krejcary. Uplynulý víkend se proměnil v ukázkové pohřebiště menších filmů, kterým nepomohla ani literární předloha nebo propagace skrze vydávané CD. Řeč je v prvé řadě o adaptaci How to Eat Fried Worms, v níž se producentské spojení stojící za Letopisy Narnie tak trochu spálilo u pojídání červů. Výsledek? 4 miliony za první tři dny. Druhým příkladem je pochopitelně swingující retro Idlewild, postavené okolo chlapíků z Outkast. Ani Grammy a MTV na diváky nestačí. Bilance? Slabých 6 milionů.

Jelikož silně nezabodovala ani bláznivá komedie Beerfest, v níž se popíjí pivo, stáčí pivo a chlastá, ehm, pivo (aneb 6.5 milionu pro srandičkářské uskupení Broken Lizard), zbylo tak trochu tradičně nejvíc slávy na Marka Wahlberga. Odrostlá popová hvězda Marky Mark, která trvale zvládá ustát škatulku správňáckého kluka ze sousedství, se asi jako jediná dokáže zorientovat v mizerných srpnových dnech. Loni překvapila starosvětskou hitovkou Čtyři bratři, letos jednoznačně opanovala víkendový žebříček s dramatem Invincible (neboli Neporazitelný). Na poměry snímků z pažitu na americký fotbal není 17 milionů nikterak úchvatných, mezi podvyživenými pidižvíky ale tahle suma pořád naznačuje jistou dominanci. Se spokojenými recenzenty by Wahlberg mohl namířit i k uspokojivým 45 milionům, což je suma, kterou už stihl chvatně přesprintovat třeba Stoneův doják World Trade Center, jenž se začíná pomalu vyplácet i v samotné Americe (solidní propady a celkových 55 milionů hovoří jasně).

Jednoznačným srpnovým králem je však stále Ferrellovo Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby, které už atakuje 130 milionů dolarů. Se slaboučkými nováčky měsíce září se navíc Ferrellova show na okruzích NASCAR nebude jen tak pakovat z horního desatera. Hororová předělávka Proutěný muž, nebo Stathamův thriller Crank totiž těžko vyvolají v amerických kasách euforii. Za zázrak by šlo označit i větší zájem o basketbalové drama Crossover nebo expandující „art“ The Illusionist s Edwardem Nortonem. Promítači jinak vyčkávají...

TOP 10 v plné verzi tu.