Jen se podívejte, jak krásně mu září. Skoro tak intenzivně jako podsvícení jeho nových hodinek od firmy Omega. Nebuďme ale na Jamese zlí, producenti naopak zaslouží poklonu za svoje efektivní škrty v rozpočtu. Ten se v případě Casino Royale ustálil na šokujících 72 milionech dolarů, což je skoro půlka peněz, vynaložených na natáčení Dnes neumírej. I počet reklamních partnerů výrazně klesnul a to sice z dvaceti na osm. Mezi nimi najdeme jak tradiční Aston Martin, Smirnoff nebo Omega, tak poměrně originální Sunspel, jenž se zabývá výrobou pánského spodního prádla. Product placement si najde cestu i do Bondových kalhot. Neuvěřitelné.

Těsný rozpočet naštěstí neohrozilo nedávné zřícení jedné z lokací, protože se tak stalo v době, kdy byl snímek už kompletně dotočen. Technici právě ateliér rozebírali, když nosníky nevydržely a celá střecha se zřítila dovnitř, to způsobilo požár, který zdolávalo osm hasičských jednotek. Nyní bude ateliér kompletně přestavěn, aby ho mohly využít i jiné produkce (v minulosti už se podobná nehoda stala, během natáčení Scottovy Legendy se část ateliéru zřítila a musela být opravena, aby se v ní mohla natáčet Vyhlídka na vraždu). Možná o tom padne řeč i v pravidelných bondovských podcastech, které se objevují na Apple (a zřejmě se tak bude dít až do samotné premiéry, která se odehraje v listopadu) a můžete se v nich dozvědět řadu zajímavostí ze zákulisí.

Koho mrzí, že se vzhledem k úsporám v rozpočtu nakonec nestavělo funkční kasino na Bahamách (původně se počítalo s tím, že budovu odkoupí místní investoři a budou ji provozovat i po skončení natáčení), ten se může těšit alespoň na exkluzivní balíček pokerových karet s tématikou Casino Royale. Bude sice k mání až v březnu 2007 (souběžně s releasem DVD), ale trpělivost přináší růže. Na oficiálních stránkách zatím můžete trénovat alespoň virtuálně.