Mannovo akční drama sice stihlo předběhnout všechny filmy víkendového pelotonu, ale přesto zůstalo daleko za očekáváním. Pro starší "mannovky" by možná bylo 25 milionů za víkend slušným výsledkem, ale seriálová adaptace Miami Vice stála 135 milionů dolarů a Universal určitě čekal, že se na Colina Farrella a Jamieho Foxxe budou lepit davy. Problém nastal možná už v tom, že veškeré upoutávky byly až moc záhadné a Mannovsky komplexní, přičemž se snímek naprosto zbavil svého seriálového dědictví a z původní Miami Vice zbyla jen slavná pobřežní metropole.

Na americkém trhu, který je v případě seriálových adaptací mnohem důležitější než u jiných filmů, se tak povedlo z 3000 kin vyždímat jen těch 25 milionů dolarů, což při optimistických odhadech Manna odsuzuje k 60-65 milionům dolarů a tím pádem do role slušného komerčního propadáku. V Evropě možná zapůsobí kladné recenze, ale Mannovo jméno tu má jen o něco větší lesk, než za mořem a jak se ukázalo v Americe, nelze v případě tohoto filmu příliš spoléhat na klasické popcornové mechanismy, díky kterým se tak dobře daří Pirátům na druhém místě, s 20,4 miliony a sympatickým poklesem o 41 procent. Jack uhání k hranici 400 milionů a zjevně ho nikdo nezastaví.

Třetí místo patří další novince, teenagerské komedii John Tucker musí zemřít, o středoškolském děvkaři, kterého si podají hned tři jeho bejvalky. Jednoduché, prosté a hlavně pro teenagery, díky zaplnění díry, jež na trhu docela dlouho vězela, si Tucker odnesl 14 milionů, což je vzhledem k jeho osmnáctimilionovému rozpočtu víc než příjemný výsledek a možná i další povzbuzení pro Fox a jeho novou sekci Atomic.

Velkou ránu do nosu naopak znovu dostávají Warneři, jejichž nový animák Mravenčí polepšovna vydělal za víkend 8,1 milionu a svorně se tak zařadil po bok Divočiny. Diváci už zkrátka začínají být vybíraví, což je jedině dobře. Monster House se umístil o příčku nad Polepšovnou a za dva týdny stihnul shromáždit skoro 44 milionů, což by ho mohlo katapultovat k finálním 60 milionům v severoamerických kinech. Postupně klesá i romantická komedie My dva a křen, jejíž ohlasy zřejmě studiu a Owenu Wilsonovi příliš nevoní. Rozpočet se sice udržel na rozumných 59 milionech, ale tržby zatím tuto hodnotu nepřekonaly a Owen ztrácí půdu pod nohama i počet kin, ve kterých se film promítá.

Owen je ale ještě v klidu, narozdíl od Shyamalanovy pohádky Žena ve vodě, která ve druhém týdnu zaznamenala pokles o víc než 60 procent a vydělala stejně jako Křen nějakých 7 milionů dolarů. Shyamalan se naštěstí může krýt nízkým rozpočtem, který ho v Evropě dostane do černých čísel, ale i tak budou mít letos Warneři vypráskaného Dědu Mráze, protože sekají jeden propadák za druhým. Jsem moc zvědav na změny v jejich distribuční taktice. Asi budou padat hlavy. Konec žebříčku okupují komedie s tržbami kolem 4-5 milionů, jde o Wayansovic Little Mana, úspěšnou Devil Wears Prada a Smithův epos Clerks 2. Jedině Wayansovi budou mít možná problém obhájit rozpočet, Prada i Clerks jsou díky úsporám při natáčení na sladkém trojnásobku. O tom mohou Superman a Superbejvalka na jedenáctém a dvanáctém místě jenom snít.

Kompletní žebříček najdete zde.