...jenže stejně z toho nic dobrého nekouká. Podzimní marast v amerických kinosálech totiž nebere konce, takže čekání na první říjnový hit se znovu o týden odkládá. Doom potvrdil pověst marketingově zmršeného titulu, který kolem sebe i přes obrovský komerční potenciál herní předlohy, nedokázal vykouzlit auru zásadní filmové události. Pak se mohlo stát, že nijace propagovaná jatka zaplula na první místo žebříčku návštěvnosti, ale s mizernými 15 miliony dolarů. V součtu s kulhavými ohlasy zámořských kritiků, malou výdrží herních adaptací a s vědomím, že pařani už nejspíš vytáhli do kin v pátek, představují tržby prvního víkendu pro Bartkowiakovu střílečku vyhlídky na nuzných 35 milionů dolarů (pro srovnání, Resident Evil 2 startoval minulý podzim s 23 miliony a skončil na cifře 51). Stačí si ale prolistovat filmografie The Rocka i Karla Urbana a každému musí dojít, že komerční neúspěch Dooma nevyplývá z toho, že by se krochny přes půl místnosti těmhle drsňákům nehodily k pleti. V Universalu holt kauzu Doom od začátku podcenili a teď je za to budou v pokladnách kin nenávidět. :-)

O stavu severoamerické filmové scény navíc hrůzně vypovídá i situace na dalších místech, jejichž okupanti se marně tlačili k hranici deseti milionů za víkend. Nejblíže k tomu překvapivě mělo senilní drama Dreamer: Inspired by a True Story, které si díky hvězdnosti Dakoty Fanning a Kurta Russella vysloužilo devět milionů pro pateticky pobíhající koníčky. Bronzová pozice už naštěstí připadla normálnímu filmu (ničit poslední sny o kvalitní herní adaptaci anebo nás nutit od prvních sekund k pláči... takové filmy prostě neuznávám :-), kterým nebyl nikdo jiný než Wallace s Gromitem na stopě králíkodlaka. Tentokrát bezmála za devět milionů, což v řeči zlomků zosobňuje mezivíkendový propad o pouhou čtvrtinu (podobně silný už je pouze sedmý Tajemný let s celkovými 77 a deváté Dějiny násilí s 26 miliony) a výsledný mezisoučet 44 milionů z amerického kontinentu, které můžou Aardmani hnedle investovat do opravy svého vyhořelého studia.

Ale popojedem... Extrémně nudný víkend přetrpěla na čtvrtém místě Mlha se sedmi miliony, se šesti debutovalo (až na pátém místě) rádoby-oscarové drama North Country o vykořisťované hornici Charlize Theron, zatímco Croweův Elizabethtown, jenž se během uplynulého týdne na moment vyškrábal i na TOP 1, zabavil šestou pozici za 5.7 milionu. A kam se poděl Ewan McGregor? Ten si po boku Naomi Watts připsal další propadák do svého životopisu, když sci-fi Stay otvírala jen se dvěma miliony ze 13. pozice. V kombinaci s katastrofálními recenzemi to i pro oslavovaného režiséra Marca Forstera nevěstí vůbec nic dobrého ani do následujících týdnů. V nich by už - příštím víkendem počínaje - měly odstartovat dolarové žně oznamující příchod vánočních hitů. Na halloweenský víkend bude v kinech hodně těsno, protože kordem zaútočí druhý Zorro, hned na to přispěchá odstrkovaný, ale převelice zajímavý Weather Man Gorea Verbinskiho, sequelománii podpoří i instantní druhý díl depresárny Saw a silnou čtyřku dotvoří romantická komedie Prime s Umou Thurman a Meryl Streep. Jak říkám, bude těsno.