Už je to tak. Herních adaptací jsme tu měli nepočítaně a stále jich přibývá, ale zadaptovat herní předlohu do klasického animovaného filmu, to si ještě netroufnul nikdo. Jedná se přitom o jednu z největších klasik (takže je velká pravděpodobnost, že dnešní hráči vůbec nebudou vědět o čem mluvím ;) a to sice humornou adventurní skákačku Dragon's Lair. Jejím hrdinou je rytíř Dirk Nebojácný, který se musí probojovat zakletým hradem až ke své princezně. Tu vězní obrovský drak a Dirk musí projít všemi komnatami a sklepy, aby svou milou zachránil. Cestou potká dráčky všech kategorií, duchy, pár skřetů a dokonce si bude muset pořídit i magický meč (způsobem který dost vykrádá Artušovo páčení Excaliburu), protože ten jediný může hlavnímu záporákovi setnout hlavu.

Zápletka hodně primitivní, ale co byste čekali od automatové skákačky z roku 1983? Dragon's Lair však měl jednu zbraň, se kterou hravě zvítězil u všech hráčů - humor. Středověké dobrodružství se nebralo nijak vážně a hlavní hrdina byl spíš roztomilý popleta, než bezchybný rek, co hravě likviduje nepřátele. Spousta Dirkových akcí ve hře je totiž spíše dílem náhody, než pečlivě nahoněného skillu.

Díky úspěchu na automatech se Dirk brzy přestěhoval i na domácí platformy (včetně PC) a dočkal se dokonce i pokračování ve 3D (Dragon's Lair 3D), které však úspěch svého předchůdce nezopakovalo. Nyní by se ale mohlo všechno změnit. V přípravě není jenom animák, ale i remake původní hry, který vyjde na podzim v konzolové i PC verzi (obě slibují "zážitek v HD" ;).

Zdaleka nejzajímavější je však informace o tom, že se jedná o klasický, ručně kreslený (=2D) animák, takže se můžeme do jisté míry těšit na stejnou grafiku jako v původní hře a humor ne nepodobný Shrekovi od Dreamworks. To by mohlo Dragon's Lair odpíchnout od konkurence a co si budeme povídat, pohádkové animáky pro celou rodinu mají docela slušný zvuk. Pokud se podaří Dragon's Lair natočit za rozumné peníze, mohl by z toho být velký úspěch.

Je to snad nová cesta pro autory počítačových her? Zkusit štěstí s animákem? Těžko říct. Dragon's Lair si může dovolit návrat ke 2D, protože to plně zapadá do jeho koncepce. Ostatní by se museli vydat cestou vysokorozpočtového CGI, což je pro studia pořád ještě risk. Všechny ještě pořád pálí kapsa po propadáku jménem Final Fantasy. CGI animáky až na drobné výjimky (Karcoolka) patří do oblasti velkých blockbusterů a vrcholů sezóny. Na tuhle příčku ještě žánr herních adaptací nedosáhl (ale co není může být, vzpomeňme si, kde byly před deseti roky filmové comicsy). Moc rád bych viděl celovečerní World of Warcraft v téhle podobě, jenže při péči a rozpočtech, které Blizzard na své CGI intro filmečky věnuje, bychom se dostali opět do oblasti obrovských čísel a navíc animák pro dospělé publikum je pořád ještě luxus, na který svět není připraven.