Po prvních ukázkách se povídalo, že Pixarům to protentokrát vyjít nemůže. Obdivuhodná šňůra ekonomicky úspěšných a kvalitně odvedených animáků pro celou rodinu se přesto nepřepálila ani o výfuky Aut Johna Lassetera. I poslední Pixarovce se podařilo potulovat okolo „normy“ sedmdesát milionů dolarů za první víkend, kterou ustavili Úžasňákovi i ještě úspěšnější Hledá se Nemo. Auta zaparkovala v historicky sedmém největším počtu kin (jak sami vidíte, pořadí se mění každý druhý týden), ve výsledku však řev motorů vystačil na solidních 62 milionů dolarů. Vizitka to ovšem není zlá, uvážíme-li, že jen v Severní Americe by Auta měla dojet minimálně k dopravní značce symbolizující čtvrt miliardu dolarů. Úspěch Pixarů sebou pochopitelně přináší i smutné zprávy, které sbírají hlavně v centrále DreamWorks. Jejich oblíbené Za plotem totiž o víkendu poznamenal drastický, byť zcela logický úpadek zájmu dětského diváka, takže květnová trvalka tentokrát spadla o 50% na 10 milionů a páté místo žebříčku. Až na úroveň šesté Šifry mistra Leonarda (rovněž 10 M za víkend), která příští týden zdolá magickou dvoustovku.

O jeden řád nižší cíle zatím polehávají před druhým Rozchodem Vince Vaugna a Jennifer Aniston. Romantické komedie povětšinou běhají na delší tratě, taškařice Peytoan Reeda se však dle zámořských ohlasů nijak extra nevyvedla, což resultuje ve standardní propad o 47% a 20 milionů za uplynulé tři dny. Na sto milionů to ale bohatě vystačí. Bronzová medaile (za 15.4 M) o chlup utekla koncentrátu plagiátorské zhovadilosti v hororu Satan přichází. Zoufalství mnohých diváků je nečekaně silně vyvažováno ekonomickým úspěchem, jenž by mohl být ještě znatelnější, pokud by fatální datum 6. 6. 06 připadlo na pátek. Za úterní premiérovou noc si totiž Mooreův proklínaný titul vymínil celých dvanáct milionů dolarů, které mimo jiné zapříčinily, že o víkendu malinko opadal zájem. Satan má za šest dní v kinech na kontě 35 milionů, což by mělo stačit na příznivou šedesátku celkově. Z užší špičky se vyplatí zmínit už jen těsně třetí X-Meny, kteří možná naposledy, přesto marně, vzdorují rychlému úbytku diváků. Dvě stě milionů už mají každopádně v kapse.

Dodejme ještě, že na slušném sedmém místě se představil Robert Altman se svým muzicírujícím kolektivem ze Zítra nehrajeme! 4.6 milionů za první víkend není pro čerstvého držitele Oscara a autora příslovečných „hradů z písku“ špatnou vizitkou. Níže postavené a odeznívající blockbustery rodu M:I:3 nás už nemusí zajímat, protože v příštím týdnu se je chystá zničit kvartet středně silných, ale rozhodně ne předem zajištěných premiér. Nejsilnější může být wrestlingová komedie Jacka Blacka Nacho Libre nebo odvar z Rychle a zběsile s trojkou v názvu a podtitulem Tokijská jízda. O zbytek publika se podělí romance Dům u jezera s dvojicí Keanu – Sandra a duševně zaostalý humor vycházející z úst Billa Murrayho v bláznivině Garfield 2. Schválně zkuste uhádnout, jak se tahle čtverka seřadí na startovním roštu. Bude to loterie.

TOP 10 v plné verzi tady.