Braven: Recenze

bravenjason momoastephen lang
Jason Momoa se pokouší tvářit jako Rambo a akční hrdina. A není na to moc hezký pohled.

Akční béčka jsou vymírající žánr. Diváky moc nezajímají a navíc mizí i herci, kteří by v nich mohli hrát. Jason Statham se pokouší protlačit do větších projektů a přesunul se k Rychle a zběsile nebo ke žraločímu Meg, Scott Adkins na všechno sám nestačí a upřímně občas to vypadá, že mu je úplně jedno, v čem hraje a Steven Seagal se na to měl před patnácti lety vykašlat a zachovat si alespoň nějakou důstojnost. Teď ale do tohohle žánru plného násilí, nelogičností a upřímné zábavy zamířil Jason Momoa.

Nemám toho chlapa rád. Myslím, že neumí hrát a postavit si hereckou kariéru na tom, že si v budoucnu zahraje Aquamana a že se objevil asi v sedmi dílech Hry o trůny a to snad ještě v době, kdy byly v módě vyklápěcí telefony, mi přijde trochu směšné. No budiž. I tady sice působí spíš jako figurka z módního časopisu pro hipstery, ale sám o sobě překvapivě neškodí. Respektive jeho Braven má tolik jiných problémů, že je celkem snadné přehlédnout, že se tenhle hromotluk pořád ještě nenaučil hrát a charisma se mu cestou na natáčení taky nepovedlo najít. A nakonec zaujme hlavně tím, že má docela pěknou bundu.

Na druhou stranu Momoa u Bravena působil i jako producent, takže na něj musím trochu plivat špínu i v následujících řádcích. Na první pohled je tu víceméně všechno, co by fajn akční béčko mělo mít. Hrdina s dostatečně působivým fyzickým vzezřením, parta pašeráků drog, kteří ukryjí svoje zboží do jeho chaty a konflikt s tátou a jeho nastupující demencí, jenž se hrdina rozhodne řešit právě odjezdem na zmíněnou chalupu. Asi tušíte, co přijde dál. Režisér a zkušený kaskadér Lin Oeding však nejspíš neměl moc peněz, takže celou první polovinu filmu zabírají srdceryvné dialogy táty a syna, jenž nechce svého otce poslat do ústavu, i když tuší, že by to asi bylo nejlepší. Není to moc zábavné, ale je tu alespoň Stephen Lang, který i na půl plynu hraje jako obvykle výtečně, což ovšem moc nepomáhá Momoovi. A i tak budete muset pětačtyřicet minut čekat, než se začne něco dít a doufat, že zbytek filmu vám to vynahradí poctivou porcí násilí, přestřelek, bitek a drsňáckých hlášek. No a budete doufat marně.

Pár lidí pobíhá na prostoru 200x200 metrů, pokouší se používat vojenskou hantýrku a Momoa na ně skáče ze stromu.Paradoxně v momentu, kdy by se měl Braven rozjet, se všechno tvůrcům naprosto rozsype pod rukama. Lin Oeding sice nabídne pár působivých záběrů na zasněženou divočinu, jinak vám však za něj asi bude trochu stydno. Akční scény nefungují, protože momoovské hraní si na MacGyvera začne být úsměvné hned napoprvé (když si to jdu rozdat se záporákem a mám chatu plnou zbraní a okolo leží samopaly, tak si pochopitelně vezmu lano a past na medvědy), rvaček překvapivě není moc a kazí je nejen roztřesená kamera, ale i nedůstojní protivníci hlavního hrdiny a k tomu všemu hraje zoufale se nehodící tklivá hudba. Pár lidí tak pobíhá na prostoru cca 200x200 metrů, pokouší se používat vojenskou hantýrku a Momoa na ně skáče ze stromu. Jo a Garret Dillahunt se už nějakých deset let pokouší hrát záporáky a pořád mu to jde stejně blbě. Někdo by mu to měl říct.

Akční béčka nejsou komplikovaný žánr a jejich fanoušci bývají hodně tolerantní, Braven ovšem zklamává ve všem, v čem by tyhle filmy měly vynikat, aby člověk neřešil to, že jde vlastně o pitomosti, co nedávají moc smysl. Je to utahaná nuda, která paradoxně baví víc v momentech, kdy si dva lidi povídají, než když Momoa ujíždí na čtyřkolce a tři ldi po něm střílí. Je součást hry, že tyhle filmy jsou blbé, ale zábavné. A když zábavné nejsou, jsou akorát blbé a pro Bravena to platí stoprocentně. Tak proč s ním ztrácet čas.

avatar3/10

Jason Momoa a jeho tatík Stephen Lang zjistili, že si pašeráci drog schovali zboží do jejich chajdy. A teď si pro něj přišli. Aquaman si hraje v zasněženém lese na Ramba, ale výsledkem je bohužel nenápaditý a k uzoufání nudný film s mizernými záporáky, špatnou hudbou a utahanou akcí. Těch devadesát minut bylo skoro k nepřežití.

jantar30

Dataminer

PamPero