Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Duchařinu Winchester porazilo Jumanji i Labyrint


ikona
Cival
box officechristian baleguillermo del torohelen mirrenhostileshugh jackmanjumanjijumanji: vítejte v džunglilabyrintmeryl streepnejvětší showmanpaddingtonsteven spielbergsuper bowlthe posttom hankstržbytvář vodywinchesterwinchester: sídlo démonů
Hollywood už se pomalu chystá na velké kasovní nakopnutí Valentýnem a Black Pantherem, zatím ale může kralovat Jumanji. 

Nasazení jediné premiéry do široké kinodistribuce je už takovým tradičním průvodním jevem víkendu, kdy rekordy televizní sledovanosti láme Super Bowl. Obvykle to bývá žánrovka druhého sledu, která by vedle nějakého áčkového blockbusteru jindy zanikla, nejčastěji hororové povahy. Letošní příspěvek Winchester s českým podtitulem Sídlo démonů se sice může pochlubit oscarovou Helen Mirren v obsazení, od diváků a tuplem pak od kritiků to ale těžce schytává. Takže spíše slabší superbowlí výplň…

Utržených devět milionů dolarů o startovním víkendu bylo na hraně možností tohohle projektu, který při katastrofální bilanci 9% pozitivních recenzí prostě nemohl zopakovat dvacetimilionový otvírák typově příbuzné Ženy v černém s Danielem Radcliffem. Na film samotný se zapomene rychleji, než bys nabil winchesterovku. Bohužel.

 

První příčku si tak v pohodě, zase jednou, uchvátilo Jumanji. The Rock a jeho parta si připočetli dalších jedenáct melounů, díky čemuž se vytáhli už na 352 mega z Ameriky a 855 celosvětově. Je to neskutečné tažení staronového popkulturního fenoménu, jenž sice bude toužit o Vánocích roku 2019 s třetím dílem dohmátnout k miliardě, zopakovat tuhle vytrvalost ale bude sakra těžké. Protože něco takového tu dlouho nebylo…

…a pokud bylo, stál za tím Největší showman! Ten je ještě větší, neumdlévající kasovní palbou. Z nepříliš výrazného filmu, který si mohl po startu nárokovat sotva padesátku, to dost možná dotáhne až na 200 milionů dolarů. A to prosím jen z Ameriky, protože tady se už eviduje 137 melounů! Celosvětově se pak přepočítává 290 mega, když Největší showman aktuálně dobyl, jak mě upozornil TedGeorge, i trhy v Austrálii a Velké Británii - a v obou taky až po šesti týdnech v distribuci (!), což je už prostě něco neskutečného. Pro potenciální propadák, pro film, co i krátce po premiéře vypadal jako velké šlápnutí vedle, naprosto fantastická vizitka.

 

Na stříbrné příčce dál bojuje finále trilogie Labyrint a nutno podotknout, že se drží taky velmi statečně. Dalších deset milionů tahá Labyrint už na čtyřicítku z Ameriky a hlavně na velmi sympatických 182 milionů celosvětově. Kdo z vás to má, dámy a pánové? Takovouhle young-adult jistotu teď chvíli v oběhu neuvidíme.

Pátá pozice patří westernu Hostiles s Christianem Balem – díky přisypaným pěti kouskům je na 21 milionech, což je na první pohled hodně málo, ale furt trochu víc, než se po prvních projekcích čekalo.

Naopak větší rozlet se čekal od spielbergovky The Post, protože tohle retro s Hanksem, Streep a víc jak šedesáti sedmi melouny na kontě bylo designováno na míru sezóně cen. Jenže tak úplně to nevychází a z aktuální pozice to na tu zámořskou stovku nevytlačí. Což je pro strůjce jednoho z hlavních oscarových želízek stejné zklamání jako čerstvě pouhé dvě nominace na tyto sošky. U Foxů se nicméně nehroutí, protože Tvář vody a Tři billboardy kousek za Ebbingem z jejich nezávislé filiálky zvládnou Spielberga bez problémů zastoupit...

 

Na sedmé a osmé příčce jdou ruku v ruce válečné drama 12 Strong a akčňák Den of Thieves. Oba s výraznějšími propady oproti konkurenci, oba aktuálně na víkendových 4,7 milionech a na vcelku průměrných celkových výnosech, toho času na úrovni šestatřiceti milionů dolarů.

Desítku pak uzavírají už zmínění dva největší favoriti na Oscara za nejlepší film roku od studia Fox Searchlight a mezi nimi v Americe kasovně zklamavší Paddington 2 – díky čtyřem milionům se Tvář vody, čerstvě oceněná cechem režisérů jako nej biják roku, dotáhla už na 44 mega, Billboardy si pak připočetly tři miliony a aktuálně si jich hýčkají 41. Ani jeden mezisoučet není tváří v tvář všem vavřínům úplná bomba, ale na poměry skromných autorských produkcí jde o velmi úspěšné obchodní počiny, kterým hraje do karet i dlouhý interval do předávání Oscarů. Před začátkem natáčení by tyhle výsledky brali všichni tvůrci všema deseti, takže respekt.

 

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se zkusí na Valentýna vyzbrojit nové Eastwoodovo drama podle skutečných událostí Paříž 15:17 (distribuční termín asi nikdo nechápe), nevýrazná rodinná fašírka Králíček Petr a završení obchodně veleúspěšné hanbaté trilogie Padesát odstínů svobody.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace