Paddington 2: Recenze

hugh grantpaddington
Plyšový hrdina se vrací do kin a tentokrát se proti němu postaví samotný Hugh Grant.

I Rimsy si musí občas oddechnout, takže dvojku Paddingtona nikdo z redakce neviděl a za recenzi tak děkujeme uživateli s přezdívkou Crom

Češi mají svého Krtečka a Angličané svého Paddingtona. Když spisovatel Michael Bond našel na Štědrý den v roce 1958 na londýnském nádraží Paddington Station opuštěného plyšového méďu, zřejmě si nedokázal představit, že se jeho příběhy po více jak půl století dostanou do kin jako úspěšný hit, který vydělá celosvětově víc jak čtvrt miliardy dolarů. Ale jelikož se tak stalo, muselo přijít pokračování, aby znovu nalákalo do kin hromady nejmenších diváků a jejich rodičů.

Vrací se rovněž režisér a scénárista prvního dílu Paul King a přináší nám další dobrodružství malého medvěda Paddingtona, jenž tentokrát bojuje o leporelo, které našel v jednom z londýnských starožitnictví a chce ho poslat jako dárek tetičce Lucy do Peru k jejím stým narozeninám. Jeho protivníkem je bývalý herec Phoenix Buchanan, jenž rovněž prahne po leporelu za účelem okamžitého zbohatnutí, ale také britský justiční systém, velitel uliční domobrany, vězeňský kuchař a rozjetý parní vlak (nebo vlastně dva). Na své straně má medvídek adoptivní rodinu Brownových, ulici plnou příjemných sousedů a hromadu spoluvězňů, které sendvič s marmeládou promění v partu rozjitřených kámošů. A nezapomeňte, prosím, že jde o britskou marmeládu a ta se vyrábí jen a pouze z pomerančů nebo jiných citrusů!

Vlastní děj Paddingtona 2 zřejmě nebude patřit do klenotnice dobrodružných dětských filmů a osciluje kdesi mezi libovolným dílem Medvídka Pú a Lovci pokladů. Už samotná zápletka musí být i z pohledu naivních dětských očí notně pofidérní, zvlášť s ohledem na úplný závěr filmu, který naprosto popírá veškeré dosavadní Paddingtonovo snažení. Jistě, jedná se o film pro mladší děti, ale nevěřím, že by nebylo v silách scénáristů vymyslet příběh, který by dával větší smysl. Nicméně i přes svou epizodičnost stojí Paddington 2 především na groteskách a situačním humoru roztomilého medvídka, jehož snažení odmění nejmenší publikum nadšeným jásotem. Pro ty starší z nás připravil režisér několik příjemných momentů, které i přes notnou dávku klišé mají ve filmu své místo a odkládají myšlenku na opuštění sálu na neurčito.

Nevděčnou roli záporáka v dětském filmu přijal tentokrát Hugh Grant, jenž byl s ohledem na svůj věk nucen přestat účinkovat v romantických komediích a momentálně si hledá své místo pod sluncem (Božská Florence, Krycí jméno U.N.C.L.E.). Jeho Phoenix Buchanan vás bude občas bavit, občas nudit, aby si vás nakonec naprosto získal v závěrečných titulcích. K tomu přidejte neméně přehrávajícího Brendana Gleesona v roli nerudného kuchaře Knucklese McGintyho, který skrze marmeládu a Paddingtonovu laskavost dojde k finálnímu vykoupení a dostanete výsledný obraz filmu. A kdo by se přeci jenom nudil, může na plátně hledat celou řadu Easter Eggů, kterými je děj prošpikovaný a leccos vám řeknou i o Kingově rodině.

Medvídek Paddington podruhé a pořád ve formě. Pokračování úspěšného prvního dílu neztrácí na kouzlu a usiluje o přízeň diváků na všech věkových frontách – a často se mu to dokonce daří! Zatímco starší caparti budou teď před Vánoci volit SW: Epizoda 8 nebo Jumanji: Vítejte v džungli, ti z vás, kteří doma vlastní sbírku malých ratolesti, můžou v klidu zamířit do kina na Paddingtona 2. Bavit se budou a na hodinky se podívají jenom občas.

Sony

Memphis

Slarque