Ladíme 3: Recenze

anna kendrickladímepitch perfectrebel wilson
Anna Kendrick a její zpívající kámošky se vydávají na turné po amerických vojenských základnách. Přidáte se?

Série Ladíme je vlastně něco jako Rychle a zběsile. Anna Kendrick se sice ještě nedopracovala k tolika dílům jako Vin Diesel, jinak ovšem mají ty filmy jednu věc společnou. Ne, není to množství vybuchujících aut a tupých promluv o důležitosti rodiny, ale to, že tvůrci moc dobře vědí, pro jaké publikum točí a co tohle publikum chce vidět. Z prvního Ladíme se před pěti lety stal překvapivý hit, z druhého už hit nepřekvapivý a počítá se, že i trojka si odnese z kin pár desítek nebo stovek milionů bez toho, že by do ní musel někdo narvat extra moc peněz. Otázka je, jestli to může být i dobrý film. A já vám moc nevím.

Podobně jako u Rychle a zběsile totiž do velké míry záleží na tom, jestli jste ochotní hrát podle pravidel, které stanovily předchozí díly a jimiž se evidentně řídí lidi před i za kamerou. Pokud ne, tohle není pro vás. Třetí Ladíme jednoduše sází na formuli „to samé, co jste viděli minule a líbilo se vám to. Jen je toho tentokrát trochu víc.“ Přijde mi to fér, chtít u třetího filmu ze série nějakou zásadní změnu by bylo celkem naivní, takže i tentokrát dostanete v kině to, co se vám minule líbilo. A pokud se vám to nelíbilo, tak moc nechápu, proč vůbec přemýšlíte, že byste se do toho kina vrátili…

Barden Bellas (nebudu psát český překlad Pěnice, protože je možná vyhovující, ale zní to idiotsky) začínají bojovat s blížící se třicítkou, zodpovědností a dospělostí. A tak se rozhodnou ještě naposledy vyrazit společně na koncertní šňůru a pobavit americké vojáky na základnách v Evropě. Navíc se ukáže, že tady nejde jen o zábavu. Bellas se na pódiu střetnou se třemi dalšími kapelami a ta nejlepší se může těšit na spolupráci s hudební superstar a pořádně nakopnutou kariéru. Takže tak.

Co bude dál? To, co vždycky, to znamená spousta písniček v trochu neobvyklé úpravě, solidně zrežírovaná hudební vystoupení, nějaké to holčičí kamarádíčkování a občas i humor, který je lehce za hranou toho, co byste v podobném filmu čekali. Ale jistá úroveň decentního hovadismu a přestřelenosti k Ladíme patří. Ne každému možná sedí kombinace party holek tančících v námořnických sexy oblečcích a scén, v nichž si Rebel Wilson zkouší hrát na Jamese Bonda, v téhle sérii však mají podobné koniny svoje místo. A díky nim se liší od podobných filmů.

Je mi celkem jasné, že nejsem cílovka, ale v kině mi to v rámci možností uteklo vcelku rychle a dovedu si představit, že když na to vyrazí parta kamarádek, které se před tím stavily na dvě dvojky vína, užijí si to. Takže za mě vlastně dobrý. Ten film nechci nikdy v životě vidět podruhé, publikum, které se Ladíme 3 snaží oslovit, by však mělo být spokojené i tentokrát.

Bavilo vás to minule? Bude vás to nejspíš bavit i teď. Třetí Ladíme sází na jistotu a opět kombinuje písničky, efektní koncertní scény, lehce trhlý humor a trošku divnou partu hrdinek. A docela to šlape. Na experimenty a velké ambice nebyl prostor, ale počítám, že o něco podobného cílovka vlastně ani nestojí.

filmfanouch

Lodbrok

Livia