Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

TOP 11 důvodů, proč jsou Warneři nejvíc cool studio


ikona
TedGeorge
blade runner 2049hororkral artus: legenda o mecitedgeorgetop 11wachowskiwarner bros.
Proč už více než dekádu nedám dopustit právě na Warnery? A jaké je vaše nejoblíbenější hollywoodské studio? 

Vítejte u dalšího tématu, vítejte u další top jedenáctky. Když jsem před pár měsíci čtenářům naservíroval übertéma (copyright na terminus technicus má Karlos) zaobírající se Sony Pictures, plánoval jsem podobnou péči věnovat každému hollywoodskému studiu. Jenomže člověk míní a čtenáři mění. Poměr mezi časem stráveným nad psaním dlouhého článku a reakcemi kolemjdoucích eMZáků byl až příliš nakloněný v neprospěch pokračování na stejné brdo a já se rozhodnul, že to u Warnerů celé pojmu jinak. Máte tu tedy osobní vyznání jednoho MovieZone redaktora / geeka rozdělené na jedenáct bodů. Ke čtení si prosím objednejte výtečnou Frankovku z Vinařství Veverka a do objednávky nezapomeňte uvést heslo „TedGeorge“. A ještě lépe - jeďte se do magických Čejkovic podívat naživo. Ale dost už o víně a kvalitním prožívání života. Připraveni na témátko? Dobrá, jdeme na to.

11. Proč nedat 150 mega na Krále Artuše a pokračování Blade Runnera?

Pojďme začít současností. Když se letos na jaře vřítil do kin Král Artuš, kterého (upřímně doufám, Karle?) miluje celá redakce MovieZone, byl z toho skvělý film s jasným autorským rukopisem Guye Ritchieho. Film měl snad jenom jednu chybu. Kvůli nezvládnuté reklamní kampani a s prominutím dojeb-… nedomyšlenému distribučnímu termínu na něj do multiplexů skoro nikdo nepřišel a Warneři si připsali jeden z největších tržebních propadáků všech dob. Děsil jsem se, že to může znamenat konec podobně drahých a odvážných filmů. Naštěstí pro nás, do kin ho poslali Warneři.

Ti jsou takovým riskováním skoro až proslulí. Z poslední doby můžeme jmenovat třeba univerzálně chváleného a škaredě ztrátového Blade Runnera, následovaného průšvihovým katastrofickým výplachem Geostorm. Naštěstí pro nás – tyto filmy studio pouze spolufinancovalo a neutrpí takovou ránu do ledvin jako v případě Merlinova kamaráda. Abychom si rozuměli – jmenované propadáky jistě nebyly v ústředí Warnerů nonšalantně přijaty s doutníkem v ústech a mávnutím ruky. Jsem si jistý, že padaly (a budou padat) "lehce ogilovatovatelné" producentské hlavy. Pokud bych si ale mohl tipnout, které hollywoodské studio bude v následujících letech nadále nejvíc riskovat a sázet tzv. „all in“ na originální filmové projekty, vsadil bych si právě na námi řešené studio W. Pro finančně nezainteresovaného a nevystresovatelného MovieZone čtenáře z toho vyplývá následující: Sledovat tržby filmů z této hollywoodské stáje je prostě zábava.

 

10. RenovoWání hororového žánru

Řeknu to rychle a jasně. Jsem velký hororový fanoušek a rozhodně nepokládám děsivé fláky Jamese Wana za naprostý vrchol žánru. Jenom je mám hodně rád. A jasně vidím, že se horory počínaje rokem 2013 a premiérou prvního dílu V zajetí démonů znovu začaly dostávat na piedestal. Ostatním studiím, včetně Universalu věrnému Jasonu Blumovi, Warneři před čtyřmi lety jasně ukázali, že diváci chtějí chodit do kina na kvalitní horory a zlaté časy Vymítačů ďábla, Věcí a Rosemary s děckem se klidně mohou vrátit. Že přeháním?

Ona i ta druhá Annabelle byla minimálně nadprůměrným filmem s řadou skvěle zvládnutých lekaček. Všechno vyvrcholilo po Kingovsku, tedy legendárním klaunem Pennywisem v hororu To. Warneři z těch tržeb musí skákat nadšením. To totiž mělo rozpočet 40 mega a suše útočí na 700 melounů celosvětově. Hororové kvarteto V zajetí démonů 1, 2 a obě Annabelly se tržebně (při malých rozpočtech) pohybovalo v okolí 300 milionů dolarů celosvětově. Můžete si být jistí, že bude chystaná Jeptiška pod produkčním dohledem Wana podobnou trefou do černého. Zbývá jenom osobně dodat, že první Conjuring dodnes považuji za jeden ze svých největších kinozážitků. Ještě než se zeptáte - měl jsem tenkrát štěstí na diváky v kině.

 

9. Matrix změnil filmy

Vzpomínáte si ještě, jak jsme v roce 1999 úpěnlivě očekávali premiéru první epizody Hvězdných válek a Matrix zničehonic vypálil všem díru do hlavy? Nebo jste ještě nežili? My, životem protřelí filmový matadorové, máme nástup bullet timeu a tzv. "Keanu Reeves kultu" pořád v paměti. Warneři to na přelomu tisíciletí vyhráli se vší parádou. Objevili pro sebe (tehdy ještě bratry) Wachowské, kteří se připomněli dalšími dvěma díly. Ty sice rozdělily filmové publikum na dva znepřátelené tábory, ale to bylo studiu, vzhledem k obřím tržbám, víte kde. Pro mě byl první Matrix právě tím bijákem, který mě naučil milovat filmy. A někoho možná bude zajímat, že právě tady začala moje celoživotní fascinace filmovými tržbami.

Zároveň tu můžeme v plné nahotě vidět docela sympatický trend, a to je pro Warnery typická věrnost režisérů studiu. Respektive naopak. To je v Hollywoodu docela vzácná věc, a právě Wachowské jsou parádním příkladem. Ukažte mi jiné studio, které by po propadácích z ranku mnou milovaného Speed Racera a odvážného Atlasu mraků nehodilo režisérky přes palubu, ale dalo jím s drzostí sobě vlastní 150 mega na natočení už hodně „mešuge“ sci-fi Jupiter vychází. Wachowské prodělaly studiu peníze 3x za sebou a přesto mi něco říká, že dostanou další šanci. Dočkáme se další matrixovské trilogie?

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace