Téma: Co čekat od Justice League? Rozbor trailerů i chaosu v DC

aquamanbatmandcjustice leaguesupermantémawonder woman
Dočkáme se od DC dobré comicsové týmovky, nebo nás i tentokrát čeká v kině nuda, zmar a spousta přeplácaných triků?

MarvelZone opět zasahuje, píšete do komentářů, aniž byste si přečetli samotný článek, ale výjimečně vám ušetřím práci. Klidně to tam běžte napsat, protože u tohohle skalpelu o Justice League to platí beze zbytku. A platit to bude minimálně do listopadu, kdy Warneři vyloží karty na stůl. Momentálně jsou totiž za mizerné hráče pokeru, co neumí blafovat a doufají v mizerné karty těch ostatních. Ano, budování rozšířených vesmírů není žádná legrace, Universal se o tom letos bolestivě přesvědčil, a ačkoliv Mumii drží nad vodou star-power Toma Cruise v Evropě a Asii, s tím bubákovským universem to zdaleka nevypadá tak žhavě. Když dva dělají totéž, není to nikdy totéž - v Hollywoodu to platí odjakživa, jak jsme se mohli přesvědčit u Drtivého dopadu a Armageddonu, Sopky a Rozpoutaného pekla nebo Letu číslo 93 a WTC. Vyhrát prostě může jenom jeden.

Jenže tady se bavíme o komiksovém žánru, zdánlivě nevyčerpatelné studnici, ve které je přece dost materiálu pro všechny. A když Marvel dokázal "prodat" v rámci sólovek i zdánlivě obskurní superhrdiny (Dr. Strange), proč by nemohlo DC protlačit na plátna osvědčené kapacity, zvlášť když na to půjde zhurta a naruby? Nejdřív sequel originu, v němž si vyplýtvá tu vůbec nejslavnější příběhovou linku, a pak rovnou týmovku postavenou ze superhrdinů, co ještě vlastní film neměli. Co se asi tak může pokazit?

I marveláčtí Avengers se neustále musí potýkat s párováním nepřirozeně supersilných hrdinů (Hulk, Thor, Vision, Scarlet Witch), silných hrdinů (Spider-Man, Captain America, Winter Soldier, Black Panther) a pouze technologicky vylepšených pozemšťanů (Iron Man, Hawkeye, Black Widow), ale DC tady vaří týmovku vyloženě z vody a záporáka vybírá z řady tváří, které donedávna znali jen pamětníci. V comicsovém restartu New 52 sice Darkseid a spol. napáchají hodně škody, ale jen na alternativní Zemi, a navíc v takovém stylu, jenž se do filmu rozhodně nehodí, protože by Zack Snyder musel při věrné adaptaci pobít drtivou většinu ansámblu, což rozhodně nehrozí, protože je Liga spravedlnosti odrazovým můstkem a nikoliv koncem jedné éry á la Infinity War. Navíc se diváci ještě nevzpamatovali ze "smrti" Supermana a většinu nově příchozích superhrdinů ani neznají. I proto musí první díl Ligy spravedlnosti víc stavět než bořit.

V případě Barryho Allena alias Flashe situaci rozhodně nijak neulehčuje populární televizní seriál Flash, v němž si tvůrci za pár sezón vystříleli celou řadu zásadních comicsových linek, včetně té s několika časovými érami a několika Flashi (tzv. Flashpoint Paradox nebo Flash Paradox). Upovídaný Ezra Miller z traileru filmového zpracování se tak chtě nechtě musí srovnávat se sympatickým televizním alter-egem, které toho má už hodně naběháno. V tomhle ohledu najednou přísné oddělování televizního a filmového světa u Marvelu dává smysl. Někoho může mrzet, že se Defenders a Avengers nikdy nesetkají, ačkoliv o sobě navzájem vědí, ale v případné další filmové sólovce to pak zbytečně nepodráží tvůrcům nohy. Ve světle událostí posledních dvou týdnů však vypadá paradox s Flashem jako naprostá malichernost.